021-91307074 021-95119857 0936-1352015 alfamachine.co@gmail.com info@alfamachin.com
استاکر
نویسنده: تاریخ انتشار: تعداد نظرات : 0 تعداد بازدید: 4407

استاکرها را می توان از نظر ساختاری، شبیه به لیفتراک ها دانست با این تفاوت که امکانات و قابلیت های لیفتراک، بیشتر و همچنین ابعاد آن ها بسیار بزرگ تر است. استاکر، در دسته ماشین آلات انبارداری طبقه بندی می شود و بیشتر در فروشگاه ها، کارخانه های کوچک، انبارهای بزرگ و مواردی که بارهای حدود 3 تن باید جابه جا شوند مورد استفاده قرار می گیرد.

اساس عملکرد استاکرها

استاکرها در واقع بالابرهایی با ابعاد کوچک هستند. یک دستگاه استاکر از دو شاخک، چنگال بزرگ، بدنه اصلی، اهرم و جایگاه اپراتور تشکیل شده است. توسط اهرم های کنترل، شاخک های استاکر در زیر بارها و یا جعبه ها قرار می گیرند، سپس اپراتور توسط این اهرم ها کالاها را به سمت بالا حرکت می دهد. تمام مراحل بارگیری، حمل و تخلیه کالا توسط استاکر با ایمنی زیاد و به سهولت قابل انجام است.
شاخک های استاکر را می توان در ابعاد مختلف و متناسب با ابعاد جعبه ها تنظیم نمود. حرکت شاخک استاکر به وسیله دکمه هایی که بر روی اهرم کنترل دستگاه قرار دارند، قابل اجرا است.

انواع استاکر

دستگاه های استاکر به دو نوع استاکر برقی و استاکر دستی تقسیم بندی می شوند. همان طور که از نام این دو دستگاه مشخص است، تفاوت استاکر برقی و دستی در طرز عملکرد آن ها است؛ بدیهی است استاکر برقی نیروی حرکت خود را توسط باتری تأمین می کند. کنترل استاکر دستی توسط فرد اپراتور و با استفاده از پمپ های هیدرولیکی انجام می گیرد.
استاکرهای برقی برای فضاهای محدود مناسب هستند. اغلب فروشگاه های محصولات خرده فروشی برای حمل بسته های خود از این تجهیزات استفاده می کنند. حداکثر ظرفیت حمل بار توسط استاکر برقی، 8/1 تن است.
استاکر دستی با استفاده از نیروی مکانیکی و اهرم های کنترل که به طور مستقیم به پمپ هیدرولیک دستگاه متصل هستند، عمل می کند. اپراتور با استفاده از یک اهرم، روغن موجود در سیستم را تخلیه می کند؛ جریان روغن در طول سیستم هیدرولیک موجب بالا رفتن و پایین آمدن شاخک های استاکر می شود. حداکثر ظفیت حمل بار توسط استاکر، 3 تن است؛ با استاکر دستی می توان انواع بار را تا ارتفاع 3 متر بالا برد.

مزایای دستگاه استاکر

در بسیاری از موقعیت ها، کارخانه ها و مکان هایی که با حمل و نقل بار در ارتباط هستند، لازم است کالاها جابه جا شوند؛ از طرفی دیگر، به کار گیری دستگاه های حمل بار مانند لیفتراک ها با توجه به فضای کم وسعتی که در برخی مکان های صنعتی و تجاری وجود دارد با محدودیت رو به رو است. برای رفع این مشکل، استاکرها می توانند گزینه بسیار خوبی برای این کار باشند.
یکی از مزیت های استاکر، کاربری وسیع آن ها در صنایع کوچک و فروشگاه های تجاری است. سهولت کار با این دستگاه موجب محبوبیت آن ها برای بسیاری از مدیران شده است. مزیت دیگر استاکرها، مقرون به صرفه بودن از دیدگاه اقتصادی می باشد.  طبیعتاً خرید یک استاکر بسیار بهتر از خرید یک دستگاه بزرگ گران قیمت و ناکارآمد مانند لیفتراک ها (البته در موارد بخصوص) می باشد. تعمیرات و نگهداری مدل های استاکر نیز به راحتی توسط اپراتور قابل انجام می باشد.
برای بهتر عمل کردن انواع استاکر توصیه می شود هرگز بیش از حد توان دستگاه، بار با آن حمل نکنید. باتری استاکر برقی باید به دقت بررسی شده و به موقع شارژ شود. روغن کاری تمام اتصالات و قطعات استاکر امری ضروری است. اپراتور استاکر برای کار با این دستگاه باید به خوبی آموزش ببیند و تمام نکات ایمنی را رعایت کند.

گذاشتن نظر

نظرات کاربران

نظری داده نشده.
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت آلفا ماشین می باشد.
تولید محتوا تولید محتوا توسط رایا مارکتینگ
برو به بالا