021-91307074 021-95119857 0936-1352015 alfamachine.co@gmail.com info@alfamachin.com

جک پالت - جک پالت پرینتردار

جک پالت پرینتردار
نویسنده: تاریخ انتشار: تعداد نظرات : 0 تعداد بازدید: 5691

 جک پالت، ابزاری است که برای جابه جایی، حمل و نقل و بلندکردن بار در وزن های مختلف، در مکان هایی مانند انبارها، کارخانه ها، اداره ها و ... به کار می روند. جک پالت ها با نام های تجاری پالت تراک، پالت تراک دستی و لیفتراک دستی شناخته شده هستند. 
  جک پالت ها انواع مختلفی دارند که هر کدام با توجه به نوع کاربری که مورد نظر است، به کار می روند. برخی از مدل های جک پالت به صورت آسانسوری به سمت بالا و پایین حرکت می کنند؛ این نوع دستگاه ها، "جک پالت قیچی" نام دارند. مدل دیگر جک پالت، جک پالت رولگیر است. این ماشین صنعتی برای حمل و جابه جایی رول های کاغذ و یا پارچه به کار می رود.
  مدل دیگری از پالت تراک دستی، که به نوعی می توان گفت یکی از پرطرفدارترین نوع لیفتراک های دستی هستند، جک پالت توزین دار است. جک پالت توزین دار یا جک پالت باسکول دار، نوعی از جک پالت دستی است که مجهز به ترازو می باشد. این دستگاه، به دو نوع جک پالت توزین دار معمولی و جک پالت پرینتر دار تقسیم بندی می شود.
  جک پالت توزین دار معمولی، جک پالتی است که یک ترازو روی دستگاه نصب شده است. در هنگام بارگیری توسط جک پالت، امکان وزن نمودن بار، فرآهم شده است. ترازوی جک پالت توزین دار معمولی، دارای یک صفحه نمایشگر مسطح (مانیتور LCD) است که پس از اینکه بار روی شاخک های جک پالت قرار گرفت، به صورت دیجیتالی مقدار وزن بار را نمایش می دهد.
  نوع پرکاربرد جک پالت توزین دار، جک پالت پرینتردار است. این نوع از جک پالت علاوه بر قابلیت نمایش وزن بار، امکان چاپ نیز دارد. حداکثر وزنی که جک پالت می تواند تحمل کند در حدود 3 تا 4 تن است. صفحه نمایشگر جک پالت، ضد آب و ضد ضربه می باشد و قابلیت اندازه گیری وزن بر حسب پوند و کیلوگرم را دارد.
  منبع تغذیه انرژی مانیتور جک پالت پرینتردار، از باتری است و به وسیله برق 220 ولت شهری شارژ می شود. در برخی از مدل های جک پالت معمولی که صفحه نمایشگر یا ترازو ندارند، بر حسب نیاز مشتریان و بر طبق درخواست آن ها، امکان نصب نمایشگر دیجیتال بر روی جک پالت وجود دارد.
  در مورد جک پالت پرینتر دار با ظرفیت حمل بار 2 تن، طول شاخک ها در حدود 15 سانتی متر و عرض شاخک در حدود 56 سانتی متر می باشد. جک پالت به طور متوسط می تواند بار را تا ارتفاع 2 متری بالا ببرد. اساس کار جک پالت، بر مبنای پمپ هیدرولیکی است.
   به دلیل اینکه برخی از جک پالت ها ممکن است در فضاهایی به کار روند که مسطح نیستند، مانند زمین های گلی، باتلاقی و ناهموار؛ چرخ های جک پالت طوری طراحی شدند که در این محیط ها کمترین آسیب به آن ها وارد شود. جنس چرخ های جک پالت پرینتردار، از پلی یورتان ساخته شده است.
  پلی یورتان ها، دسته ای از پلیمرها هستند که در صنعت رنگ و پوشش کاربرد فرآوان دارند. پلی یورتان در برابر سایش و ترک خوردگی مقاومت بالایی دارد؛ به همین دلیل از این ماده برای ساخت چرخ های جک پالت پرینتردار استفاده می شود.
  یک سری نکات ایمنی و فنی در هنگام استفاده از جک پالت وجود دارد که اپراتور دستگاه حتماً باید آن ها را رعایت نماید. هرگز بیشتر از ظرفیت جک پالت، بار روی آن قرار داده نشود. باتری صفحه نمایشگر و پرینتر همواره کنترل گردد. برخی قسمت ها مانند چرخ و محورها، به صورت دوره ای روغن کاری شود. نکته مهم آخر اینکه، قبل از شروع کار با جک پالت پرینتردار، حتماً کاتالوگ راهنمای دستگاه به خوبی توسط اپراتور مربوطه مطالعه شود.

گذاشتن نظر

نظرات کاربران

نظری داده نشده.
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت آلفا ماشین می باشد.
تولید محتوا تولید محتوا توسط رایا مارکتینگ
برو به بالا