021-91307074 021-95119857 0936-1352015 alfamachine.co@gmail.com info@alfamachin.com

لیفتراک - لیفتراک استوک

لیفتراک استوک
نویسنده: تاریخ انتشار: تعداد نظرات : 0 تعداد بازدید: 5670

 هنگامی که تصمیم به خرید لیفتراک برای کسب و کار خود هستید، به سه روش می توانید اقدام کنید. اول، می توانید یک دستگاه لیفتراک نو از کارخانه بخرید؛ که البته باید هزینه زیادی پرداخت کنید.


  دوم، می توانید یک لیفتراک دست دوم (کارکرده) تهیه کنید؛ این روش روش هم معایب خود را دارد؛ درست است که در هزینه ها صرفه جویی می شود اما هزینه تعمیرات و نگهداری زیادی به شما تحمیل خواهد شد.


  سوم، می توانید یک لیفتراک اجاره کنید؛ برای این کار باید با شرکت مربوطه قرارداد ببندید و برای کار خاصی در مدت زمان خاصی، از دستگاه آن ها استفاده کنید.


  موضوعی که در این بحث به آن می پردازیم، در مورد لیفتراک های دست دوم است. لیفتراک های دست دوم، به نام لیفتراک استوک یا کارکرده هم مشهورند. این لیفتراک ها دوام کوتاهی دارند و ممکن است برخی قطعات آن معیوب باشد.


  تمام انواع مدل های لیفتراک می تواند در دسته لیفتراک استوک قرار بگیرد؛ لیفتراک برقی، بالابرها، جک پالت، لیفتراک دوگانه سوز و ... از انواع رایج لیفتراک در صنعت هستند.


  وقتی صحبت از کاربرد لیفتراک استوک به میان می آید، چند نکته اهمیت پیدا می کند. اولین نکته مهم برای خرید لیفتراک استوک یا کارکرده، نوع استفاده از آن است. باید بدانیم لیفتراک را برای چه منظوری می خواهیم تهیه کنیم.


  نوع سوخت لیفتراک را در نظر بگیریم. لیفتراک استوک نوع برقی، انتشار گازهای آلوده کننده هوا را ندارد؛ اما مشکل شارژ و محدودیت استفاده در فضای باز و و سیع را دارد.


  لیفتراک استوک دوگانه سوز، کاربرد گسترده دارد؛ در مقابل فنون نگهداری و ایمنی دستگاه بسیار پیچیده است. این لیفتراک ها تا حدی گاز های کربن دی اکسید منتشر می کنند.در واقع تمام انواع لیفتراک های استوک، معایب و مزایای خاص خود را دارد.


  بسیاری از کارخانه ها، به دلیل حجم بالای کالا در انبار، به چند مدل از لیفتراک نیاز دارند. ممکن است نیاز به خرید هر دو مدل از لیفتراک استوک برقی و نوع لیفتراک بالابر داشته باشند. 


  سیاست های مالی کارخانه ها، خرید تجهیزات نو را به ضرر امور مالی می داند؛ بنابراین تصمیم به خرید لیفتراک های استوک کارکرده با هزینه کمتر، می گیرند.
  کیفیت قطعات جانبی لیفتراک استوک، از جمله موتور، شاخک ها، ترمز و لاستیک، سیستم هیدرولیک، سیستم هشدار و ...، کارایی و بهره وری عملیات حمل و نقل را به طور کامل پوشش می دهد. میزان سالم یا معیوب بودن قطعات لیفتراک، انرژی مصرفی و همچنین هزینه های مالی را کنترل می کند؛ به این مفهوم که هر چقدر قطعات لیفتراک استوکی که خریداری می کنید، معیوب تر باشد، همان میزان از راندمان و انرژی شما کاسته شده و هزینه و اتلاف وقتتان افزایش می یابد.


  به یاد داشته باشید چه از یک لیفتراک نو در جابه جایی بار استفاده کنید و چه یک لیفتراک استوک بخرید، همواره باید نکات ایمنی کار با دستگاه را را رعایت کنید.
  برنامه های حمل بار را مدیریت کنید. فضای انبار باید به دقت بررسی شود. کارمندان باید آموزش های تخصصی را بگذرانند؛ مخصوصاً راننده لیفتراک باید علاوه بر دوره های فنی، گواهینامه رانندگی مخصوص لیفتراک داشته باشد.


  انبارها را از نظر خطرات احتمال بررسی نمایید؛ مخصوصاً اگر انبار، ویژه نگهداری و فروش مواد شیمیایی باشد. موارد ایمنی را در انبار نصب کنید تا از بروز صدمات احتمالی هم برای لیفتراک و هم برای کارکنان، جلوگیری شود.


  لیفتراک استوک، به نگهداری و تعمیرات دوره ای نیاز دارد. برای این کار، 2 انتخاب پیش رو دارید. اول اینکه می توانید مکانیک یا کارشناس فنی شرکت خود را ملزم به گذراندن دوره های تعمیرات فنی و بازرسی لیفتراک های کارکرده کنید؛ و دوم اینکه از کارشناسان شرکت های دیگر در اینباره کمک بگیرید. البته مورد دوم برای شما هزینه های بالاتری نسبت به گزینه اول خواهد داشت.


  اپراتور لیفتراک استوک باید از همه خطرات احتمالی ایمنی آگاهی داشته باشد و بداند که چگونه می تواند آنها را کاهش دهد؛ علاوه بر آن، مهارت کافی در زمینه اپراتوری ماشین آلات سنگین و صنعتی، بخصوص لیفتراک ها دارا باشد.

گذاشتن نظر

نظرات کاربران

نظری داده نشده.
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت آلفا ماشین می باشد.
تولید محتوا تولید محتوا توسط رایا مارکتینگ
برو به بالا