021-91307074 021-95119857 0936-1352015 alfamachine.co@gmail.com info@alfamachin.com

لیفتراک - لیفتراک قسمت سوم

لیفتراک قسمت سوم
نویسنده: تاریخ انتشار: تعداد نظرات : 0 تعداد بازدید: 4595

 درست در زمانی که جنگ جهانی اول در حال وقوع بود، ارتش برای حمل سلاح و تجهیزات نظامی خود، سکوهایی را بر روی تراکتورها نصب می کرد و از آن برای جابه جایی بار، بخصوص در راه آهن برای انتقال سلاح های نظامی استفاده می کرد. این روش برای آن ها بسیار اهمیت داشت زیرا موجب می شد کار آن ها به سرعت انجام شود و بتوانند کالای بیشتری را به مناطق جنگی ارسال کنند.
در سال 1917، شرکت کلارک آمریکا توانست اولین لیفتراک ها را مشابه با کاربری امروزی طراحی و تولید کند. تولید لیفتراک آمریکایی، سرآغاز تحولی عظیم در ساخت و تولید انواع لیفتراک و ماشین آلات انبارداری در جهان شد و به این ترتیب شرکت های زیادی پس از پایان جنگ جهانی به تولید لیفتراک مشغول شدند به طوری که از قرن 19 به بعد، انواع مدل های لیفتراک به بازار عرضه شدند.

کاربردهای لیفتراک

لیفتراک، ماشین صنعتی است که برای حمل و نقل بار در وزن های مختلف به کار می رود. انواع صنایع، کارخانه ها، انبارهای کوچک و بزرگ، کاغذسازی، تولید مواد غذایی، شرکت های مواد شیمیایی، پالایشگاه، نیروگاه ها، بنادر، کشتیرانی، سازنده های قطعات و لوازم فلزی، خودروسازی و بسیاری موارد دیگر، مشتریان اصلی انواع لیفتراک هستند. 
به طور کلی لیفتراک، بدون توجه به برند تولید کننده، در 4 مدل اصلی تولید می شود؛ لیفتراک برقی، دیزلی، گازی و دوگانه سوز از مدل های مهم لیفتراک های موجود در بازار هستند؛ هر کدام از این لیفتراک ها برای یک کاربری ویژه طراحی شده اند و بر این اساس، امکانات و قابلیت های متفاوتی نیز دارند. افرادی که قصد خرید لیفتراک را دارند باید قبل از خرید، نوع کاربری لیفتراک را معین کنند و سپس یکی از انواع لیفتراک را خریداری نمایند.

اجزای اصلی انواع لیفتراک

لیفتراک ها نیز مانند سایر ماشین های صنعتی از قسمت های مختلفی تشکیل شده است. تعمیرات و تعویض قطعات لیفتراک ها باید توسط افراد ماهر و باتجربه انجام شوند. بخش های اصلی یک لیفتراک به صورت زیر فهرست می شوند:

  • بدنه اصلی لیفتراک (محل قرار گرفتن اجزای اصلی مانند چرخ ها، دکل، مخزن سوخت، شاخک و وزنه های تعادل دستگاه)
  • وزنه تعادل (یک جرم چدنی است که برای ایجاد تعادل لیفتراک در قسمت عقب آن تعبیه می شود)
  • کابین راننده لیفتراک (شامل تمام امکانات رفاهی و ایمنی برای راننده است تا بتواند در آرامش کامل، عملیات کنترل و هدایت لیفتراک را انجام دهد؛ اهرم ها، ترمز، فرمان، سیستم های هشداردهنده و سیستم های ایمنی، همگی در کابین راننده قرار دارند)
  • مخزن سوخت یا منبع انرژی (بسته به نوع لیفتراک می تواند از باتری، سوخت دیزل یا گاز طبیعی استفاده کند؛ برای لیفتراک های دوگانه سوز، مخزن گاز طبیعی بر روی بدنه لیفتراک نصب شده است)
  • سیلندر هیدرولیکی ( به منظور سهولت در حرکت دکل لیفتراک نصب می شود)
  • دکل لیفتراک ( برای بالا بردن و پایین آوردن بار استفاده می شود)
  • شاخک یا چنگال لیفتراک ( از شاخک برای بلند کردن یا نگهداشتن بارها استفاده می شود)
  • انواع الحاقیه ها ( الحاقیه ها، تجهیزات جانبی هستند که به طور مستقل بر روی لیفتراک ها نصب می شوند؛ الحاقیه برای حمل پالت، جعبه، رول فلزی، کارتن و مقوا، کانتینر و ... کاربرد دارد)
  • لاستیک ها ( لاستیک لیفتراک معمولاً از جنس پلی اورتان مقاوم ساخته می شود که به واسطه آن لیفتراک می توان بر روی سطوح ناهموار به خوبی حرکت کند)

گذاشتن نظر

نظرات کاربران

نظری داده نشده.
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت آلفا ماشین می باشد.
تولید محتوا تولید محتوا توسط رایا مارکتینگ
برو به بالا