021-91307074 021-95119857 0936-1352015 alfamachine.co@gmail.com info@alfamachin.com

استاکر دستی - استاکر دستی

استاکر دستی
نویسنده: تاریخ انتشار: تعداد نظرات : 0 تعداد بازدید: 9680

 استاکر دستی یا لیفتراک دستی، یکی از انواع مدل های ماشین های صنعتی است که در انبار های کوچک و کارخانه ها، برای حمل و جابه جایی بار، استفاده می شوند. استاکرهای دستی با نام " جک بالابر" نیز شناخته شده هستند.
  استاکر دستی توسط اپراتور دستگاه به حرکت در می آید و می تواند بار را تا ارتفاع معینی بالا ببرد. سیستم عملکردی استاکر دستی، بر مبنای پمپ هیدرولیک است.
  پمپ های هیدرولیک، نیروی مکانیکی را به یک سیال تحت فشار، منتقل می کنند. در مرحله بعد، این نیرو توسط لوله ها و شیلنگ ها، به منطقه مورد نظر که در اینجا نقطه حمل بار است، انتقال می یابد. پس از کنترل فشار و تعیین جهت جریان به وسیله شیرها، سیال تحت فشار به سمت سیلندرها یا بخش هیدرولیک، هدایت می شود تا قدرت سیال به نیروی مکانیکی تبدیل گردد. در دکل های بالابرهای لیفتراک صنعتی، مانند استاکر دستی، نیروی هیدرولیک، از طریق شیلنگ به سیلندرها انتقال می یابد. در واقع اساس کار سیستم هیدرولیک استاکر دستی، بر مبنای "قانون پاسکال" است.
  استاکر دستی معمولاً در سه نوع غیر اتوماتیک ( تمام دستی)، نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک تولید می شوند. در استاکر دستی معمولی، بالا و پایین رفتن شاخک استاکر، با استفاده از جک هیدرولیک دستی انجام می گیرد. حرکت استاکر دستی به سمت جلو و عقب، توسط خود اپراتور دستگاه، انجام می شود.
  در استاکر دستی نیمه اتوماتیک، حرکت شاخک ها به سمت بالا و پایین، به وسیله نیروی برق انجام شده و دستگاه توسط نیروی دست اپراتور به جلو یا عقب، حرکت می کند. در استاکر دستی تمام اتوماتیک، تمام عملیات حرکتی و حمل و نقل بار، به وسیله نیروی برق انجام می گیرد.
  استاکر دستی، برای کسانی که حجم کاری کمی دارند و یا می خواهند در فضای کوچکی از استاکرها استفاده نمایند، از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه است. در واقع استاکرهای دستی به دلیل قیمت پایین و سرعت کاری مناسب در صنعت، تقریباً یکی از پرکاربردترین نوع لیفتراک دستی هستند.
  انواع استاکر دستی می توانند بار را تا ارتفاع 5/1، 2، 5/2 و 3 متر بالا ببرند و در تناژهای 1، 5/1، 2 و 3 تن در بازار موجود هستند. این نوع دستگاه ها بیشتر در مواردی که مقدار بار به گونه ای باشد که انسان از عهده حمل آن بر نیاید، به کار می رود؛ انبار مواد غذایی، اداره ها، سردخانه های مواد خوراکی، مغازه های بزرگ و ... از جمله این کاربرد ها هستند.
  استاکر دستی هم مانند لیفتراک های بزرگ صنعتی، نیاز به بازرسی فنی دستگاه و آموزش هایی کاربردی دارد. در هنگام خرید استاکر دستی، حتماً نوع کاربری که از دستگاه انتظار دارید را مشخص نمایید. قبل از استفاده از دستگاه، با تمام قسمت های آن و نحوه کار با استاکر، به خوبی آشنا شوید.
  به توصیه های فنی و ایمنی که روی مشخصات استاکر درج شده است دقت کنید. هرگز بیش از ظرفیت استاکر، بار روی آن قرار ندهید. همواره  محیط های هموار را برای مسیر حرکت استاکر دستی، انتخاب کنید؛ زیرا وجود هر گونه پستی و بلندی و یا زمین گل آلوده، موجب آسیب رساندن به چرخ های استاکر و پمپ آن می شود.
  ارتفاع شاخک ها را متناسب با وزن بار، تنظیم کنید تا استاکر، حداقل فشار را تحمل نماید. از قرار دادن طولانی مدت بار با وزن بالا، بر روی استاکر خودداری کنید. برای حرکت دادن استاکر، همیشه از دسته آن کمک بگیرید. نکات ایمنی را به دقت رعایت کنید. قبل از هر بار استفاده از دستگاه، بخش های مختلف را به دقت کنترل کنید. سخن آخر اینکه، برای جلوگیری از آسیب دیدن بخش های پنهان دستگاه، توصیه می شود به صورت دوره ای، برخی از قسمت ها مانند تکیه گاه و یا چرخ و محورها را روغن کاری کنید.

گذاشتن نظر

نظرات کاربران

نظری داده نشده.
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت آلفا ماشین می باشد.
تولید محتوا تولید محتوا توسط رایا مارکتینگ
برو به بالا