021-91307074 021-95119857 0936-1352015 alfamachine.co@gmail.com info@alfamachin.com

ریچ استاکر - سل سوختی هیدروژن برای لیفتراک تویوتا

سل سوختی هیدروژن برای لیفتراک تویوتا
نویسنده: تاریخ انتشار: تعداد نظرات : 0 تعداد بازدید: 3051

سل سوختی هیدروژن برای لیفتراک تویوتا

سل سوختی هیدروژن، یک راه حل جذاب برای تأمین انرژی لیفتراک تویوتااست. از آنجایی که محبوبیت لیفتراک های برقی همچنان در حال افزایش است، تولید کنندگان در تلاش اند تا راه هایی را برای بهبود زمان اجرا و عملکرد مطابق با نیاز بارگیری - یا حتی فراتر از آن – چیزی که مشابه موتور احتراق داخلی (IC) باشد، پیدا کنند.

نگرانی های زیست محیطی و در دسترس بودن منابع طبیعی - مانند زغال سنگ، نفت و گاز طبیعی - همچنین نیاز به یافتن یک راه حل پایدار و طولانی مدت را برای انرژی های تجدید پذیر ضروری می سازد.

هیدروژن، یکی از منابع مناسب برای جایگزین انرژی است. در مورد تجهیزات حمل و نقل کالا (لیفتراک تویوتا) یا حتی اتومبیل ها و کارخانه ها، ثابت شده است که سل های سوخت هیدروژن، جایگزین واقعی برای وسایل معمول امروزی، نیروگاه ها و تجهیزات است.

اخیراً در سال 2019، از لیفتراک تویوتا، با سوخت جدید، 3 چرخ، رونمایی شد که اواخر امسال به مرحله تولید می رود. این مدل 3 چرخ که مکمل ایده آل نسخه لیفتراک 4 چرخ است برای تأمین منابع انرژی پایدار برای کاربردهای صنعت حمل و نقل است. اگر علاقه مندید بدانید که سل سوختی هیدروژن در لیفتراک تویوتا چه کاری را برای شما و تجارت شما انجام می دهد، در این مطلب، مفاهیم اساسی در مورد نحوه عملکرد سلول های سوختی ارائه داده ایم که مفید هستند.

 

هیدروژن چیست؟

هیدروژن یک عنصر شیمیایی است که در منابع طبیعی مانند گیاهان و آب یافت می شود. در حالی که مقدار محدود هیدروژن طبیعی در جو وجود دارد. این عنصر می تواند به روش های جایگزین از جمله الکترولیز و گاززدایی تولید شود.

 

سل سوختی چیست؟

سل سوختی، نوعی سل الکتروشیمیایی است که در نتیجه یک واکنش شیمیایی، جریان الکتریکی تولید می کند. واکنش شیمیایی الکتریکی تولید می کند که برای تأمین نیروی لیفتراک تویوتا استفاده می شود. سل های سوختی امروزه برای تأمین انرژی طیف گسترده ای از محصولات، از لوازم الکترونیکی کوچک، اتوبوس و حتی برخی از تجهیزات صنعتی استفاده می شود.

 

لیفتراک تویوتا با سل سوخت چگونه کار می کند؟

سل های سوختی غشای تبادل پروتون (PEM) در حال حاضر مناسب ترین نوع برای استفاده در برنامه های صنعتی مانند لیفتراک تویوتا است. سل های سوختی PEM مشابه باتری، از یک کاتد، آند و یک الکترولیت برای انتقال الکترون ها در طول یک مسیر الکتریکی برای تأمین نیروی لیفتراک تشکیل شده اند. با این حال برخلاف باتری اسیدی - سرب، این فرآیند فقط با استفاده از هیدروژن و اکسیژن یافت می شود که به طور طبیعی در هوا وجود دارد.

در این سل های سوختی، الکترولیت، غشایی است که اجازه می دهد فقط یون های دارای بار مثبت به کاتد منتقل شوند و الکترون های دارای بار منفی را برای تأمین نیروی لیفتراک تویوتا فرآهم می کنند. هنگامی که الکترون ها، یون های با بار مثبت و اکسیژن که در محیط، تولید شده، در انتهای مدار جمع می شوند؛ آب را به عنوان محصول جانبی تولید می کند که از سل سوختی خارج می گردد.

 

مزایای سل های سوختی برای لیفتراک تویوتا در حمل و نقل بار چیست؟

وسایل نقلیه با سل سوختی هیدروژن شبیه به همتایان موتور IC (احتراق داخلی) هستند، از این جهت که می توانند به سرعت و به راحتی در یک جایگاه سوخت رسانی، مجدد پر (شارژ) شوند. این سل ها همچنین به نگهداری کمتری احتیاج دارند زیرا نیازی به شستشو، شارژ یا تمیز کردن همانند باتری های اسید - سرب ندارند.

نباید تأثیر مثبتی را که سل های سوخت هیدروژن می توانند بر محیط زیست داشته باشند از نظر حذف کرد. با عدم انتشار و اتكای كمتر به منابع طبيعي، سل هاي سوختی يك منبع قابل استفاده از انرژي پايدار هستند كه قادر به صرفه جويي بيشتر سوخت مخصوص در حمل و نقل با لیفتراک تویوتا، در آينده، قابل پيش بيني هستند.

 

بر اساس مقاله زیر:

https://www.toyotaforklift.com/blog/hydrogen-fuel-cell-forklifts-an-alternative-energy-solution

گذاشتن نظر

نظرات کاربران

نظری داده نشده.
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت آلفا ماشین می باشد.
تولید محتوا تولید محتوا توسط رایا مارکتینگ
برو به بالا