021-91307074 021-95119857 0936-1352015 alfamachine.co@gmail.com info@alfamachin.com

لیفتراک - 5 نکته که باید درباره لیفتراک کوماتسو بدانید

5 نکته که باید درباره لیفتراک کوماتسو بدانید
نویسنده: تاریخ انتشار: تعداد نظرات : 0 تعداد بازدید: 5106

5 نکته که باید درباره لیفتراک کوماتسو بدانید
اگر یکی از انواع لیفتراک کوماتسو را در کسب و کار خود دارید، شاید این سوال در ذهن شما به وجود بیاید که چه زمانی عمر لیفتراک به پایان می رسد و باید آن را کنار گذاشت؟ آیا لیفتراک هایی که بهترین تجهیزات بارگیری و انبارداری هستند، زمانی می‌رسد که از کار افتاده شوند و دیگر نتوانند برای پیشبرد اهداف حمل و نقل کالا را مورد استفاده قرار گیرند؟ آیا "بازنشستگی لیفتراک" حقیقت دارد؟
 سوالات فوق، دقیقاً مطالبی هستند که در این قسمت به آن می پردازیم. لیفتراک کوماتسو یکی از معتبرترین برندهای تجهیزات بارگیری در جهان است. این ماشین آلات با کیفیت بسیار بالا، با استفاده از آخرین تکنولوژی های روز، تولید شده اند، بنابراین دور از انتظار است که یکی از لیفتراک های کوماتسو در کوتاه مدت، خراب شود و نیاز به تعمیرات یا تعویض قطعات پیدا کند! مسئله از کار افتادگی یک لیفتراک کوماتسو ممکن است زمانی مطرح شود که بیشتر از ۱۰ سال از کارکرد آن گذشته باشد. این جمله به مفهوم آن است که اگر یک لیفتراک نو را خریداری کنید تا حداقل ۵ سال بدون عیب و نقص می توانید از آن استفاده کنید. این دقیقاً همان چیزی است که با نام خدمات گارانتی لیفتراک کوماتسو به مشتریان ارائه می شود.
 از آنجایی که خرید لیفتراک های کوماتسو بسیار پرکاربرد و پرطرفدار است، خدمات گارانتی آن بیشتر از سه سال ارائه می شود. برای هر شرکت نمایندگی لیفتراک، مقررات و اصول وجود دارد که قبل از خرید باید آنها را بپرسید.

 5 نکته مهم درباره لیفتراک کوماتسو و تشخیص طول عمر آن

 

1- به مسافت پیموده شده دقت کنید: اگر می خواهید بدانید که طول عمر لیفتراک شما چقدر است، یکی از راهکارها این است که به مسافت پیموده شده توسط لیفتراک دقت کنید. این عدد، نشانگر خوبی است که بدانید عمر کارکرد دستگاه شما چقدر بوده است و آیا زمان آن رسیده که لیفتراک کوماتسو را تعویض کنید یا خیر.  به طور متوسط، عملکرد یک لیفتراک، ۲۰ هزار ساعت می باشد که می توانید این عدد را ملاک قرار دهید.

2- مدل موتور لیفتراک، مهم است: مدل موتور لیفتراک یا در حقیقت نوع لیفتراک کوماتسو میزان عملکرد آن را در کوتاه مدت یا دراز مدت مشخص می کند. لیفتراک های برقی، قطعات متحرک کمتری نسبت به لیفتراک ها با موتور احتراق داخلی دارند. طبق این توصیف، انتظار می رود موتور لیفتراک برقی نیاز به تعمیرات و نگهداری کمتری داشته باشد و بنابراین طول عمر بیشتری خواهد داشت. موتورهای احتراق داخلی با پیستون و میل لنگ حرکت در می آیند که این خود، نگهداری و بازرسی بیشتری را طلب می‌کند؛ بنابراین طول عمر لیفتراک های کوماتسو با موتور احتراق داخلی، کوتاه‌تر است.

3- شرایط کارکرد لیفتراک را در نظر بگیرید: بسته به اینکه از لیفتراک کوماتسو در چه موقعیتی استفاده می کنید، در طول عمر آن تاثیرگذار است. معمولاً لیفتراک هایی که در داخل ساختمان در محیط تمیز و خشک کار می کنند، طول عمر بیشتری دارند؛ اما لیفتراک هایی که در محیط بیرون در فضای آزاد و در معرض شرایط محیطی، گرما، سرما و بارندگی و همچنین سطوح ناصاف قرار گرفته اند، طول عمر کمتری دارند و ممکن است قطعات لیفتراک دچار آسیب دیدگی و خراب شدگی شود.

4- نحوه بارگیری با لیفتراک: اصول و استانداردهای بارگیری با لیفتراک کوماتسو در طول عمر آن دخالت دارد. هر اندازه استاندارد بار را با لیفتراک رعایت کنید، سلامت دستگاه، بیشتر تضمین می شود.

5- توجه به بازرسی لیفتراک: آن دسته از انواع لیفتراک کوماتسو که به صورت دوره‌ای مورد بازرسی قرار می گیرند، قطعاً طول عمر بیشتری خواهند داشت و از آسیب‌های جدی به آن جلوگیری خواهد شد.


 بر اساس ۵ نکته اول  لینک زیر:
https://www.wayco.ca/when-is-your-komatsu-forklift-ready-to-retire   

گذاشتن نظر

نظرات کاربران

نظری داده نشده.
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت آلفا ماشین می باشد.
تولید محتوا تولید محتوا توسط رایا مارکتینگ
برو به بالا