021-91307074 021-95119857 0936-1352015 alfamachine.co@gmail.com info@alfamachin.com

استاکر دستی - استاکر برقی و دستی

استاکر برقی و دستی
نویسنده: تاریخ انتشار: تعداد نظرات : 0 تعداد بازدید: 6331

 استاکرها به دو دسته استاکر برقی و استاکر دستی تقسیم بندی می شوند. استاکرها در بسیاری مکان ها مورد توجه مدیران قرار دارند؛ چرا که این دستگاه ها را می توان به هزینه کمتری نسبت به لیفتراک های بزرگ خریداری کرد و در فضاهایی که امکان تردد لیفتراک ها وجود ندارد، می توان به راحتی از استاکر برای جابه جایی بار استفاده نمود.
 مزیت اصلی استفاده از استاکر برقی و دستی، حمل بار و بسته های سبک در حجم بالا و همچنین پالت می باشد. با استفاده از استاکر می توان پالت ها را در فضای داخلی انبارها، اداره ها، کارگاه ها و یا فروشگاه ها جابه جا کرد. فروشگاه های مواد غذایی بزرگ و انبارهای کالاهای کوچک و متوسط، بیشتری موارد استفاده را از استاکر برقی و دستی دارند.

استاکر برقی و دستی چگونه کار می کنند و چه مزیت هایی دارند؟

استاکر دستگاهی است که از دو شاخک مجزا تشکیل شده که هر دوی آن ها به یک قسمت واحد متصل شده اند؛ این بخش واحد، بدنه اصلی استاکر را تشکیل داده و جک هیدرولیک نامیده می شود.
استاکرهای برقی و دستی بر اساس عملکرد یک سیستم پمپ هیدرولیکی کار می کنند. اگر به صورت جزئی تر بخواهیم استاکرها را دسته بندی کنیم می توان گفت استاکرها به سه نوع اصلی استاکر دستی، نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک دسته بندی می شوند.
در استاکرهای دستی، بالا و پایین رفتن شاخک های استاکر به وسیله نیروی دست اپراتور انجام می گیرد. در این نوع استاکرها، اپراتور مسئول حرکت دستگاه به سمت جلو و عقب می باشد. در استاکرهای نیمه اتوماتیک، بالا و پایین رفتن شاخک های استاکر با نیروی برق انجام می شود اما برای حرکت استاکر به سمت جلو و عقب، اپراتور باید به دستگاه نیرو وارد کند. در استاکر تمام اتوماتیک، تمام حرکات دستگاه توسط نیروی برق انجام می گیرد.
تمام مدل های استاکر، پرکاربرد و مفید هستند و میزان استفاده از آن ها بر حسب نوع محیط و کارایی، متفاوت خواهد بود. استاکرهای نیمه اتوماتیک بیشترین محبوبیت را در میان انواع استاکر دارند. برای حمل و نقل پالت های سنگین و یا حمل بار در مدت زمان طولانی، استاکرهای دستی گزینه مناسبی برای این کار نخواهند بود؛ زیرا اپراتور، توانایی کشیدن یا هل دادن دستگاه را در تمام شرایط نخواهد داشت. مهم ترین مزیت استاکرها این است که ابعاد کوچک تری دارند و به همین دلیل می توان در راهروهای فروشگاه ها و یا اداره ها از آن ها استفاده کرد.

ویژگی های یک استاکر برقی و دستی خوب چیست؟

مهم ترین و اساسی ترین ویژگی که یک استاکر باید دارا باشد، مقاومت و دوام بالا در حین عملیات بارگیری است. دومین ویژگی یک استاکر خوب، سهولت حمل بار و کنترل آسان دستگاه است. رنگ بدنه استاکر باید ثابت باشد و در شرایط مختلف محیطی، تخریب نشود. جک هیدرولیک استاکر برقی و دستی باید به خوبی کار کند و هیچ نفصی در عملکرد آنوجود نداشته باشد؛ در غیر این صورت احتمال واژگونی پالت ها و سقوط آن بسیار زیاد خواهد بود. به طور کلی اگر تمام موراد ایمنی در مورد حمل بار توسط استاکر برقی و دستی رعایت شود، راندمان کار افزایش می یابد.

گذاشتن نظر

نظرات کاربران

نظری داده نشده.
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت آلفا ماشین می باشد.
تولید محتوا تولید محتوا توسط رایا مارکتینگ
برو به بالا