021-91307074 021-95119857 0936-1352015 alfamachine.co@gmail.com info@alfamachin.com

لیفتراک - خرید لیفتراک را از دیدگاه کاربردی نگاه کنیم

خرید لیفتراک را از دیدگاه کاربردی نگاه کنیم
نویسنده: تاریخ انتشار: تعداد نظرات : 0 تعداد بازدید: 5139

در مورد خرید لیفتراک تحقیق کنید؛ بازار انواع لیفتراک و تجهیزات حمل و نقل کالا را به خوبی بررسی کنید؛

انواع برندهای موجود در بازار و قیمت ها را نیز مورد توجه قرار دهید؛

آیا با انبوهی از انتخاب های خرید لیفتراک مواجه نیستید؟ آیا قیمت های متنوعی برای خرید این تجهیزات، پیش رو ندارید؟ آیا تنوع محصولات موجب نشده است بتوانید بهترین مدل لیفتراک را مطابق با نیاز و سلیقه خود انتخاب کنید؟ اگر اینچنین است، نیمی از راه خرید این دستگاه ها را طی کرده اید و باید به شما تبریک گفت!

خرید لیفتراک، چه از نوع لیفتراک های نو باشد یا لیفتراک های دست دوم، اهمیت زیادی دارد. مشورت با کارشناسان باتجربه و استفاده از خدمات نمایندگی های معتبر فروش لیفتراک، عوامل موفقیت در خرید و همچنین مدیریت زمان و بودجه مالی هستند.

تاکنون در مورد انواع مدل های لیفتراک و نحوه خدمات و تعمیرات و نگهداری این دستگاه ها، سخن بسیار گفته ایم؛ در این مطلب قصد داریم به خرید لیفتراک از منظر دیگری نگاه کنیم. این مطلب به صورت اختصاصی و جامع به بررسی مزایا و معایب خرید و فروش لیفتراک خواهد پرداخت. با ما همراه باشید.

مقایسه اجمالی میان مزایا و معایب خرید لیفتراک های نو و کارکرده

خرید لیفتراک های نو، تنها یک هدف را دنبال می کند و آن هم در کارایی و بهره وری کارخانه یا شرکت خلاصه می شود. اگر اندکی در مورد لیفتراک های نو تحقیق کرده باشید حتماً متوجه شده اید که دستگاه های نو برای آن دسته از صنایعی که ساعات بیشتری باید بارگیری انجام دهند، انتخاب مناسب تری هستند. خرید لیفتراک نو بر اساس نام برند، سال تولید دستگاه، امکانات و مشخصات فنی انجام می شود.

در این مقوله باید به این مسأله دقت کنید که چقدر می خواهید برای خرید هزینه کنید. برای اتخاذ یک تصمیم بهتر برای خرید انواع لیفتراک نو یا کارکرده پیشنهاد می کنیم این مقایسه را که در مورد مزایا و معایب این دو دستگاه فهرست شده اند مطالعه کنید.

1- مزایای خرید لیفتراک نو

لیفتراک های نو می توانند تا مدت زمان طولانی تری به بارگیری ادامه دهند. این تجهیزات بالابری و حمل کالا از گارانتی 3 تا 5 ساله برخوردار هستند و به همین دلیل مشمول خدمات پشتیبانی و تعویض قطعات می شوند. خرید لیفتراک نو به منزله یک ضمانت در بهره وری کسب و کارها تلقی می گردد.

2-معایب خرید لیفتراک نو

مهمترین و اصلی ترین مسأله ای که به عنوان عیب لیفتراک های نو بیان می شوند، قیمت بالای آن ها است. اغلب مشتریان تمایل دارند هزینه های کمتری برای خرید لیفتراک بپردازند. البته بهترین توجیه برای این افراد این است که برای آن ها توضیح دهید خرید دستگاه های نو، یک نوع سرمایه گذاری برای آینده شرکت است نه هدر دادن بودجه مالی.


3-مزایای خرید لیفتراک کارکرده

قیمت کمتر خرید لیفتراک کارکرده برای مشتریان، یک مزیت بزرگ محسوب می شود. قیمت این دستگاه ها معمولاً تا حدود 50% کمتر از لیفتراک های نو است. انواع لیفتراک دست دوم از نظر تعداد، بیشتر در دسترس هستند.

نمایندگی های فروش لیفتراک می توانند برای مشتریانی که قصد خرید لیفتراک کارکرده را دارند، پیشنهادهای ویژه ای ارائه دهند. البته خود این افراد باید به تنهایی در این مورد تحقیق کنند.

4-معایب خرید لیفتراک کارکرده

تحمیل هزینه های بیشتر برای تعمیرات و نگهداری، مهم ترین عیب این دستگاه ها است. یک لیفتراک دست دوم با محدودیت های بارگیری مواجه است. این دستگاه ها نمی توانند تا مدت 8 ساعت به طور پیوسته در طول یک روز کار کنند. از این لیفتراک ها باید در طول هفته کمتر از 20 ساعت استفاده شود.

بررسی مزایا و معایب انواع لیفتراک های برقی

اگرچه لیفتراک های برقی یکی از محبوب ترین دستگاه ها برای بارگیری هستند اما خرید لیفتراک در این حوزه با مزایا و معایبی همراه است. این موارد عبارتند از:

*مزایای خرید لیفتراک برقی:

ظرفیت بارگیری این مدل لیفتراک ها حدود 12000 پوند یا کمتر است.

هزینه های نگهداری این لیفتراک ها در مقایسه با لیفتراک های سوخت داخلی، کمتر است. لیفتراک های برقی در ایستگاه های مخصوص شارژ باتری، شارژ می شوند و به مخزن سوخت نیازی ندارند.

آلودگی صوتی و زیست محیطی توسط انواع لیفتراک برقی تولید نمی شود. این لیفتراک ها به روغن موتور نیازی ندارند و تنها باید از باتری آن به خوبی نگهداری کرد.

*معایب خرید لیفتراک برقی:

اگر این مدل لیفتراک ها را خریداری کنید باید یک ایستگاه مخصوص برای شارژ باتری نیز راه اندازی نمایید. باتری این دستگاه ها وزن زیادی دارند و برای حمل آن به بالابر نیاز می باشد. ولتاژ اِعمالی به باتری باید به دقت کنترل شود.

اجاره لیفتراک یا خرید لیفتراک؟

یک مدیر تصمیم می گیرد که لیفتراک را اجاره کند یا برای خرید لیفتراک اقدام نماید. انواع لیفتراک را می توان اجاره کرد. اجاره لیفتراک برای کسب و کارهایی مناسب است که قدرت خرید لیفتراک نو را ندارند.

فرآیند اجاره این دستگاه ها بسیار ساده است؛ مدلی از لیفتراک که با فعالیت شما متناسب است انتخاب می کنید و سپس مدت زمان مورد نیاز را برای استفاده از دستگاه به صاحب دستگاه اعلام کرده و قرارداد اجاره را می نویسید. اجاره لیفتراک به صورت یک ماهه، شش ماهه و یا یک ساله می تواند تنظیم شود.

اگر قصد دارید به جای خرید لیفتراک، آن را اجاره کنید باید حتماً به قیمت های بازار دقت داشته باشید تا بودجه شما به هدر نرود.

اجاره لیفتراک، هزینه های تعویض قطعات یا بازرسی های دوره ای را حذف می کند. یک فرد با خرید لیفتراک، مسئول تمام هزینه ها، تعمیرات، خرابی ها و نقص های دستگاه است اما اگر لیفتراک را اجاره کنید، این قضایا بر عهده صاحب اصلی دستگاه خواهد بود.

اگر یک لیفتراک را اجاره می کنید حتماً دقت داشته باشید که یک اپراتور ماهر و باتجربه برای این کار استخدام کنید. در این مورد، هزینه های اجاره و هزینه حقوق اپراتور را باید محاسبه کنید.

در خرید لیفتراک به نام برند توجه کنید. اگر قرار است یک لیفتراک را بخرید حتماً چند برند معروف را در فهرست انتخابی خود درج کنید. مراکز معتبر فروش این دستگاه ها بهترین مشاور برای مشتریان خرید لیفتراک هستند. این کار را به این گونه شرکت ها واگذار کنید.

 

گذاشتن نظر

نظرات کاربران

نظری داده نشده.
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت آلفا ماشین می باشد.
تولید محتوا تولید محتوا توسط رایا مارکتینگ
برو به بالا