021-91307074 021-95119857 0936-1352015 alfamachine.co@gmail.com info@alfamachin.com

نمایندگی باطری - باتری استاکر برقی

باتری استاکر برقی
نویسنده: تاریخ انتشار: تعداد نظرات : 0 تعداد بازدید: 7215

استاکر برقی، نوعی ماشین بالابر صنعتی است که در انبارها برای جابه جایی بار، استفاده می شود. استاکر برقی در مواقع ضروری، جایگزین مناسبی برای لیفتراک ها هستند. استاکرهای صنعتی در دو نوع استاکر برقی و استاکر دستی در ظرفیت های مختلف تولید می شود.
  استاکر دستی، هزینه تعمیرات و نگهداری کمتری دارد و استاکر برقی، سرعت حمل و نقل بار را افزایش می دهد. استاکر برقی، قدرتمند بوده و کارایی بالا به همراه قابلیت انعطاف پذیری در تمام موقعیت ها را دارد.
  استاکر دستی، می تواند بار را تا ارتفاع حدود 2 متر بالا ببرد؛ این مقدار برای یک استاکر دستی، برابر 4 متر است. استاکرهای برقی، بیشتر در اسکله ها، انبارها و کارخانه ها به کار می روند.
  بالابری استاکر برقی توسط نیروی برق انجام می شود. شاخک های استاکر برقی، به وسیله یک سیستم پمپ هیدرولیکی بالا می رود. البته برای کار با استاکر به مهارت خاصی نیاز است.
  استاکر برقی هم مانند لیفتراک ها، از اجزای مختلفی ساخته شده اند. باتری استاکر برقی، یکی از اجزای آن است. انرژی مورد نیاز استاکر برقی، توسط همین باتری ها تأمین می شود. استاکرهای برقی و دستی طوری طراحی شده اند تا بتوانند حداکثر 2000 کیلوگرم (2 تن) بار را حمل نمایند.
  استاکر برقی بهترین وسیله برای انتقال بار در فضای داخلی انبارهاست. در پوش باتری استاکر برقی به راحتی قابل باز شدن است. از طرف دیگر، می توان باتری استاکر برقی را به سهولت خارج نمود و تعمیر کرد و یا در صورت لزوم با یک باتری نو، جایگزین کرد.
  برای باتری استاکر برقی، یک سوییچ برق اضطراری نصب شده است. ترمز دستی نصب شده روی استاکر، به صورت عمودی و افقی کار می کند و از این رو باعش افزایش ایمنی آن می شود. عملکرد معکوس دنده، موجب می شود در مواقع اضطراری، دستگاه به خوبی کنترل شود. در استاکر برقی، یک عدد شیر فلکه کنترل فشار تعبیه شده که ایمنی دستگاه را در موقع اضافه بار، افزایش می دهد. 
  به دلیل اینکه استاکر برقی، از لحاظ تقسیم بندی صنعتی، در دسته لیفتراک ها قرار می گیرند، نوع باتری که برای آن ها استفاده می شود، همان باتری هایی هستند که در لیفتراک ها هم به کار می روند.
  باتری استاکر برقی، در ولتاژهای 12 تا 80 ولت موجود است. میزان ولتاژ باتری، به نوع کارکرد دستگاه و میزان باری که قرار است توسط استاکر برقی جابه جا شود، بستگی دارد.
  مقدار مصرفی آمپر باتری، به مدت زمان استفاده از دستگاهه بستگی دارد. هر چه استاکر برقی، مدت زمان بیشتری کار کند، باید از باطری هایی با آمپر ساعت بالا استفاده نمود. بدیهیست که در صورت افزایش حجم کاری استاکر برقی، باتری نیاز به شارژ بیشتری خواهد داشت.
  باتری استاکر برقی از نوع باتری سرب – اسیدی است. تولید این باتری ها مطابق با استاندارد جهانی DIN و BS صورت می گیرد. در هنگام شارژ باتری استاکر برقی، حتماً باید نکات ایمنی رعایت شود. اسید داخل باتری، هرگز با پوست دست تماس پیدا نکند. در پوش باتری، با دقت باز و بسته شود.
  قبل از شارژ باتری استاکر برقی، از اتصال کامل کابل های برق و ایمنی آن ها اطمینان حاصل شود. سوکت های شارژر به دقت به منبع تغذیه متصل گردد. بدنه باتری استاکر، با دستمال خشک، تمیز شود. در طول مدت کارکرد استاکر برقی، همواره به میزان شارژ باتری توجه شود تا از آسیب دیدگی و تخریب باتری جلوگیری گردد.

گذاشتن نظر

نظرات کاربران

نظری داده نشده.
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت آلفا ماشین می باشد.
تولید محتوا تولید محتوا توسط رایا مارکتینگ
برو به بالا