021-91307074 021-95119857 0936-1352015 alfamachine.co@gmail.com info@alfamachin.com

لیفتراک - سیستم های هیدرولیک لیفتراک کوماتسو چگونه کار می کنند؟

سیستم های هیدرولیک لیفتراک کوماتسو چگونه کار می کنند؟
نویسنده: تاریخ انتشار: تعداد نظرات : 0 تعداد بازدید: 6460

لیفتراک کوماتسو یکی از معتبرترین و مشهورترین برندهای لیفتراک موجود در بازار است. لیفتراک ها بر اساس سیستم های هیدرولیک و پنوماتیک کار می کنند. آن دسته از انواع لیفتراک کوماتسو که برای شرایط عملیاتی سخت و بارگیری در محیط های آزاد طراحی شده اند، با استفاده از لاستیک های پنوماتیک امکان حمل بار به صورت کاملاً ایمن را فراهم می آورند.

مبحث عملکرد سیستم های هیدرولیک لیفتراک کوماتسو، بسیار خواندنی و جذاب است. شاید بسیاری از مردم مطالبی را در مورد سیستم های هیدرولیک خودروها و انواع ماشین آلات صنعتی شنیده اند اما تنها تعداد کمی از آنها دقیقاً می دانند که این سیستم ها چگونه کار می کنند.

از زمانی که سیستم های هیدرولیکی به تولید انواع لیفتراک کوماتسو معرفی شدند، این تجهیزات برای انجام کارهای سخت، حمل بارهای سنگین و کاربرد در مواردی که به نیروی زیادی برای حمل بار نیاز دارد، گزینه ایده آل بودند. لیفتراک کوماتسو نه تنها یک تجهیزات یک دستگاه ایده آل را برای بارگیری مختلف کالا ارائه داده است، بلکه با طراحی اصولی، سهولت کار برای اپراتور را نیز تامین نموده است.

ماشین آلات مختلف از سیستم های هیدرولیک به روش های متفاوت استفاده می کنند. شاید لازم باشد برای درک بهتر عملکرد سیستم هیدرولیک در لیفتراک کوماتسو، مروری بر تاریخچه این سیستم ها داشته باشیم.

تاریخچه سیستم های هیدرولیکی؛ آغازی برای درک عملکرد لیفتراک کوماتسو

دانشمند فرانسوی پاسکال، اصول سیستم های هیدرولیکی را در حدود ۳۰۰ سال پیش کشف کرد. پاسکال کشف کرد که یک مایع نمی‌تواند فشرده شود اما هنگامی که تحت فشار قرار گیرد می تواند این فشار را در جهت های مختلف منتقل کند؛ به طور مثال اگر مخزن حاوی یک مایع که یک سرپوش داشته باشد در اثر فشار ناشی از مایع داخل مخزن سرپوش ممکن است از جای خود حرکت کند.

 سیستم هیدرولیکی لیفتراک کوماتسو

در اواخر سال ۱۷۰۰ ، مهندس ومکانیکی بریتانیایی به نام Joseph Bramah ، قوانین پاسکال را به کار برد و یک آزمایش کاربردی در این خصوص انجام داد. او در سال ۱۷۹۵ اولین قانون فشار هیدرولیکی را که اساس عملکرد سیستم های هیدرولیکی در ماشین آلات و لیفتراک ها است به جهان ارائه کرد.

سیستم هیدرولیکی لیفتراک کوماتسو چگونه کار می کند؟

در اکثر مدل های لیفتراک کوماتسو یک مخزن در دستگاه تعبیه می شود که در حقیقت به عنوان نگهدارنده مایع هیدرولیکی شناخته می‌شود. در کنار مخزن، اجزاء دیگر سیستم‌های هیدرولیکی نصب می شوند که به عملکرد آن کمک می کنند. اجزای سیستم های هیدرولیکی لیفتراک کوماتسو عبارتند از:

 1-تجهیزات پمپ: پمپ در سیستم های هیدرولیکی لیفتراک کوماتسو، وظیفه ایجاد یک جریان ثابت از مایع هیدرولیکی را به سمت شیرهای کنترل بر عهده دارد. بسیاری از لیفتراک ها عموماً از پمپ های چرخ دنده ای در این حالت استفاده می کنند؛ پمپ ها عبارت از چرخ دنده ها هستند که باعث می شوند مایع در جهت مخالف حرکت چرخ دنده ها به حرکت درآید.

 2-شیرهای کنترل: شیرهای کنترل کننده در حقیقت به مایع هیدرولیکی اجازه می‌دهند در یک مسیر عبور کند یا حرکت آن را متوقف می کنند.

 3-شیرهای تخلیه: شیرهای تخلیه را می‌توان مهمترین قسمت سیستم های هیدرولیکی لیفتراک کوماتسو به شمار آورد. وظیفه این شیرها این است که در صورتی که فشار مایع هیدرولیکی از حد مجاز خارج شود، شیرها فشار اضافی را از سیستم خارج ‌کنند.

 4-مجرای عبوری بازگشت: این قسمت برای بازگشت مایع هیدرولیکی به مخزن نگهدارنده طراحی شده است.
 
 سیستم هیدرولیک لیفتراک کوماتسو از طریق سیلندر های متصل به سیستم هیدرولیکی کار می کند. این سیلندرها به طور کامل سر بسته هستند؛ مایع هیدرولیکی از طریق شیلنگ ها و اتصالات و یک فشار هیدرولیکی را به تجهیزات داخلی لیفتراک اعمال می کند.

فشار هیدرولیک در حقیقت مایع را در سراسر سیستم به حرکت در می آورد. سیستم هیدرولیکی لیفتراک کوماتسو را باید قلب دستگاه به شمار آورد چرا که موجب حرکت آرام و روان لیفتراک در هنگام بارگیری می شود.

 

گذاشتن نظر

نظرات کاربران

نظری داده نشده.
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت آلفا ماشین می باشد.
تولید محتوا تولید محتوا توسط رایا مارکتینگ
برو به بالا