021-91307074 021-95119857 0936-1352015 alfamachine.co@gmail.com info@alfamachin.com

لیفتراک - تعمیرات لیفتراک چگونه است؟

تعمیرات لیفتراک چگونه است؟
نویسنده: تاریخ انتشار: تعداد نظرات : 0 تعداد بازدید: 1073

تعمیر این ماشین چگونه است؟

لیفتراک به عنوان ماشین صنعتی، کاربردهای زیادی در صنایع مختلف دارد و وظایف گوناگونی را انجام می‌دهد. مهمترین وظیفه این ماشین  صنعتی جابجایی محصولات و مواد به جایی است که باید به موقع و کارآمد بروند. نمونه‌های امروزی این محصول از طراحی خوبی برخوردار هستند و استحکام و دوام آنها نسبت به نمونه‌های قدیمی ‌بهتر شده است. با این وجود، تعداد قطعات متحرک در آن‌ها روز به روز بیشتر می‌شود.

این قطعات شدیداً مورد استفاده قرار می‌گیرند و عدم رعایت اصول اپراتوری می‌تواند مشکلات زیادی برای آن‌ها به وجود آورد. با توجه به اهمیت و کاربردی که این ماشین صنعتی دارد، تعمیر سریع آن ارزش زیادی دارد و صاحبان لیفتراک باید به این نکته توجه داشته باشند.

تعمیر لیفتراک

تعمیرات یک لیفتراک چقدر زود باید انجام شود؟

همه ایراداتی که در قطعات لیفتراک به وجود می‌آید، بحرانی نیستند که نیاز به تعمیر یا تعویض سریع داشته باشند. به همین دلیل مهم است که به محض مشاهده مشکل، آنها را اولویت بندی کنید. در یک انبار شلوغ یا شرایط پرفشار کاری، بهتر است مشکلات کوچکی که در قطعات به وجود می‌آید را برای تعمیر به تعویق بیندازید.

آن‌ها تاثیری در روند عملکرد این ماشین صنعتی نداشته و برای شما دردسرساز نخواهند شد. پس لزومی ‌ندارد که به دنبال تعمیر یا تعویض آنها باشید. اما بدون توجه به اینکه چه اتفاقی برای قطعه رخ داده است که آن را دچار مشکل کرده، در اولین زمانی که فرصت کردید باید نسبت به تعمیر آن اقدام کنید.

تاخیر در تعمیرات

همیشه به این موضوع توجه داشته باشید که تاخیر در تعمیرات می‌تواند مشکل را بدتر کند. اگر تعمیرات کوچک را در اسرع وقت برطرف نسازید در آینده باید برای خسارات بیشتری که شاید نه تنها مالی بلکه جانی هم باشد، هزینه دهید.

ضمناً به این مورد هم دقت کنید، هنگامی‌که یک قسمت به درستی کار نمی‌کند، می‌تواند باعث ایجاد مشکل در قسمت‌های دیگر این ماشین شود. مهمتر از همه، تاخیر در تعمیر آن می‌تواند باعث آسیب دائمی ‌شود. اگر برای تعمیر لیفتراک بیش از حد منتظر بمانید، آسیب می‌تواند آنقدر شدید شود که نیاز به تعویض کلی بالابر داشته باشید.

اپراتور لیفتراک

این ماشین صنعتی را هرچند وقت یکبار تعمیر کنیم؟

طبیعتاً برای تعمیر لیفتراک وقتی باید اقدام کنید که این ماشین دچار مشکل شده باشد. با این وجود شما می‌توانید یک برنامه منظم تعمیر هم داشته باشید. یک برنامه منظم که معمولاً هر 90 روز به انجام عیب یابی و تعمیر لیفتراک کمک کند، از بروز بسیاری از مشکلات پرهزینه و خطرناک این ماشین صنعتی جلوگیری به عمل می‌آورد.

مثلاً اگر به طور منظم از بالابر خود استفاده می‌کنید، ممکن است به عیب یابی و تعمیرات مکرر نیاز داشته باشید. ضمناً دقت داشته باشید که طول عمر متوسط این ماشین صنعتی حدود 10000 تا 12000 ساعت است. یعنی شما می‌توانید حدود ۷ سال هر روز از آن استفاده کنید. البته برخی از نمونه‌های با کیفیت این محصول دارای طول عمر 20000 ساعت یا بیشتر هستند. پس همیشه دغدغه داشته باشید که در اسرع وقت مشکلاتی که در قطعات به وجود می‌آید را برطرف سازید و برنامه منظم تعمیر را هم برای برطرف سازی مشکلات پنهان مد نظر قرار دهید.

گذاشتن نظر

نظرات کاربران

نظری داده نشده.
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت آلفا ماشین می باشد.
تولید محتوا تولید محتوا توسط رایا مارکتینگ
برو به بالا