021-91307074 021-95119857 0936-1352015 alfamachine.co@gmail.com info@alfamachin.com

لیفتراک - نکات مهم برای جلوگیری از تعمیرات و خدمات انواع لیفتراک

نکات مهم برای جلوگیری از تعمیرات و خدمات انواع لیفتراک
نویسنده: تاریخ انتشار: تعداد نظرات : 0 تعداد بازدید: 1904

نکات مهم و ضروری هنگام کار با لیفتراک ها

برای جلوگیری از حوادث احتمالی و نیز کاهش تعمیرات و خدمات انواع لیفتراک بهتر است هنگام کار با این وسیله مهم و پرکاربرد به نکات مهم در این زمینه توجه کنید. همانطوری که می دانید بسیاری از حوادث لیفتراک ها مربوط به خطاهای انسانی، آموزش ایمنی ناکافی، فرهنگ ایمنی ناقص، و نیز استفاده از تجهیزات معیوب می باشد.

حال در این مطلب به تعدادی از این موارد که به بروز حوادث احتمالی و نیز تعمیرات و خدمات انواع لیفتراک می‌انجامد اشاره می کنیم تا با این موارد بیشتر آشنا شوید و هنگام کار با این وسیله حدالامکان آنها را رعایت کنید.

 

۱-  عدم آموزش اولیه یا مداوم ایمنی

در مورد ایمنی لیفتراک، آموزش کارمند قبل از نشستن روی صندلی راننده اجباری است اما برای ایمنی طولانی مدت کافی نیست. با گذشت زمان، قوانین تغییر می کنند، تجهیزات قدیمی می شوند یا جایگزین می شوند و کارمندان از خود راضی می شوند. همه این عوامل باعث می شود که آموزش مداوم جز اصلی ایمنی لیفتراک باشد.

برخی از جدی ترین و رایج ترین مشکلات ایمنی لیفتراک ها شامل آموزش ناکافی، رانندگی ناامن و بارهای ناپایدار است. آموزش صحیح تازه سازی باید همه این موارد را برطرف کند. کارگران باید دقیقاً بدانند که هنگام رانندگی از چه مواردی (از جمله سرعت غیر مجاز، بی توجهی، عدم استفاده از کمربند ایمنی)، چگونگی اطمینان از بارهای ایمن و پایدار و حمل و نقل ایمن آنها اجتناب کنند. بدون داشتن این دانش و فرهنگ ایمنی، احتمال وقوع یک حادثه جدی و نیز نیاز به تعمیرات و خدمات انواع لیفتراک بسیار بیشتر است.

تعمیرات و خدمات انواع لیفتراک

۲- لیفتراک های معیوب

یک برنامه نگهداری معمول و پیشگیرانه در شناسایی مسائل مکانیکی می تواند خطرات احتمالی را از بین ببرد. تعمیر و نگهداری و نیز سرویس باید شامل چک قبل از شروع بصری و عملیاتی قبل از هر شیفت باشد و هر نوع لیفتراک که نیاز به تعمیرات و خدمات انواع لیفتراک دارد باید بلافاصله از سرویس خارج شود.

تمام کارهای تعمیرات و خدمات انواع لیفتراک باید با مقررات PIT مطابقت داشته باشد و کارگران نباید هیچ گونه تعمیراتی را در لیفتراک ها انجام دهند مگر اینکه برای این کار آموزش ببینند. اگر لیفتراک را به یک تعمیرگاه بردید،  از ارائه دهنده خدمات بخواهید لیستی کتبی از تعمیر و نگهداری انجام شده برای سوابق شما ارائه دهد.

۳- حالت روحی اپراتور لیفتراک

وقتی اپراتور لیفتراک عجله دارد، ناامید شده، خسته شده و یا بدون آگاهی کار می کند، احتمال خطای خطرناک آنها افزایش می یابد. برای کارگران مهم است که تشخیص دهند افکار و احساسات چه زمانی مانع ایمنی آنها می شود. همچنین برای ناظران و متخصصان ایمنی مهم است که بدانند چه زمانی باید مداخله کنند یا به کارگر یادآوری کنند که وضعیت روحی خود را در نظر بگیرد.

لیفتراک برقی

 

بهترین مرکز برای تعمیرات و خدمات انواع لیفتراک ؟

نمایندگی ها بهترین مرکز برای تعمیرات و خدمات انواع لیفتراک هستند، برای این که تخصص و مهارت لازم برای این کار را دارند و به صورت مستقیم با شرکت سازنده لیفتراک ارتباط دارند. قیمت آنها بسیار ارزان تر از سایر مراکز است، چون که بدون واسطه این وسیله را برای خریداران عرضه می کند.

https://www.toyotaforklift.com

گذاشتن نظر

نظرات کاربران

نظری داده نشده.
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت آلفا ماشین می باشد.
تولید محتوا تولید محتوا توسط رایا مارکتینگ
برو به بالا