021-91307074 021-95119857 0936-1352015 alfamachine.co@gmail.com info@alfamachin.com

لیفتراک - آشنایی با تعمیرات و قطعات لیفتراک تویوتا

آشنایی با تعمیرات و قطعات لیفتراک تویوتا
نویسنده: تاریخ انتشار: تعداد نظرات : 0 تعداد بازدید: 1457
برچسب ها

تعمیر تویوتا چگونه باید انجام شود؟

آسیب دیدگی و خرابی قطعات لیفتراک تویوتا اجتناب‌ناپذیر است. با توجه به اینکه این ماشین صنعتی در مصارف سنگین مورد استفاده قرار می‌گیرد احتمال هر اتفاقی برای آن وجود دارد. چیزی که یک اپراتور یا مالک لیفتراک باید به آن توجه داشته باشند، تعمیر مناسب و دقیق این دستگاه است. اگر تعمیر به صورت درست و اصولی انجام نشود احتمال بروز دوباره مشکل در آینده وجود دارد.

همچنین اگر تعمیر لیفتراک درست انجام نشود، خسارت جانی و مالی که در آینده به اپراتور و لیفتراک وارد می‌شود بسیار سنگین‌تر خواهد بود. یکی از سوالاتی که همواره در تعمیر لیفتراک مطرح می‌شود زمان لازم برای تعمیر این ماشین است. در پاسخ به این سوال نمی‌توان جواب قطعی و مشخصی داد.

طبیعتاً نوع آسیب دیدگی، قطعه آسیب دیده، شدت آسیب، پیچیدگی تعمیر و در دسترس بودن قطعات مورد نیاز برای تعمیر در تخمین زمان لازم برای برطرف کردن مشکل تاثیر گذار هستند. در میان تعمیرات لیفتراک برخی از آنها بیشتر معروف می‌باشند.

اگر به تعمیرکنندگان لیفتراک مراجعه کنید احتمالاً به شما خواهند گفت که تعمیر ترمز، زنجیر لیفتراک و باتری آن، بیشترین تعمیراتی هستند که در طول روز با آن مواجه می‌شوند. در مورد باتری بیشتر مشکلات مربوط به شارژ نشدن رایج هستند. به دلیل اهمیتی که لیفتراک تویوتا دارد پیشنهاد می‌کنیم برای تعمیر آن حتماً به متخصصین و تکنسین‌های تعمیر لیفتراک مراجعه کنید و خودتان هیچگونه اقدامی ‌انجام ندهید.

مهمترین قطعات لیفتراک تویوتا

لیفتراک تویوتا قطعات مختلفی دارد و طبیعتاً هر کدام از آنها ارزش خاص خودشان را داشته‌اند که در این ماشین صنعتی مورد استفاده قرار گرفته‌اند. اما برخی از آنها اهمیت بیشتری دارند و خرابی یا نبود آن‌ها ممکن است عملکرد لیفتراک را مختل سازد.

تعمیرات و قطعات لیفتراک تویوتا

با برخی از قطعات مهم این ماشین صنعتی بیشتر آشنا می‌شویم:

- شلنگ مایع هیدرولیک:

وجود سیستم هیدرولیک در لیفتراک کاربرد‌های زیادی برای این ماشین داشته است. در واقع سیستم هیدرولیک لیفتراک شما نیرویی را فراهم می‌کند که به لیفتراک اجازه می‌دهد بلند شود، هدایت شود و متوقف شود.  متاسفانه شلنگ‌های اتصال آن در برابر آسیب و تخریب تصادفی به شدت آسیب پذیر هستند. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود شلنگ‌های هیدرولیک را هر دو سال یا هر 4000 ساعت یکبار تعویض کنید.

- شلنگ سوخت:

یکی دیگر از قسمت‌های مهم یک لیفتراک شلنگ سوخت آن است. لیفتراک بدون سوخت انرژی ندارد و نمی‌تواند وظیفه خود را به خوبی انجام دهد و نیاز شما را برطرف سازد. به همین دلیل لازم است که این شلنگ به طور مرتب مورد بازرسی قرار گیرد و در صورت وجود هر گونه ایراد نسبت به برطرف سازی آن اقدام شود. ضمناً توجه داشته باشید که لازم است هر دو سال یک بار شلنگ سوخت در لیفتراک تویوتا تعویض شود.

- ترمز:

این قطعه نه تنها در لیفتراک بلکه در هر ماشین دیگری از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. به همین دلیل باید نسبت به خرید نوع با کیفیت آن اقدام شود. متوقف کردن یک لیفتراک 2000 پوندی با بار 4500 پوندی کاری نیست که به شانس اسپری و حتماً باید در این زمینه دقت کامل را به خرج دهید. ترمزها باید به طور منظم بازرسی شوند و به محض اینکه کارایی آنها کاهش یافت یا علائم  آسیب یا سایش بیش از حد ظاهر شد، تعویض شوند.

گذاشتن نظر

نظرات کاربران

نظری داده نشده.
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت آلفا ماشین می باشد.
تولید محتوا تولید محتوا توسط رایا مارکتینگ
برو به بالا