021-91307074 021-95119857 0936-1352015 alfamachine.co@gmail.com info@alfamachin.com

لیفتراک - لیفتراک تویوتا

لیفتراک تویوتا
نویسنده: تاریخ انتشار: تعداد نظرات : 0 تعداد بازدید: 9070

 شرکت تویوتا در سال 1926، توسط فردی ژاپنی به نام ساکیشی تویودا راه اندازی شد. شرکت تویوتا، تولید کننده انواع خودرو و ماشین های صنعتی، نساجی، تجاری، تجهیزات حمل و نقل و همچنین ارائه دهنده خدمات بازرگانی می باشد. در سال 1935، اولین کارخانه خودروسازی تویوتا آغاز به کار کرد. در سال 1937، شرکت تویوتا موتور به طور رسمی افتتاح شد. اولین محصول تجاری شرکت تویوتا، کامیون 5/1 تنی بود. شرکت تویوتا در حال حاضر به عنوان یکی از بزرگترین سازندگان لیفتراک در جهان شناخته شده است.
  لیفتراک، عموماً یک ماشین مخصوص حمل و نقل و جابه جایی بار است و متناسب با نوع کار و محیط، از سوخت های فسیلی، گاز و یا برق استفاده می کند. شرکت تویوتا، انواع لیفتراک های دیزلی، برقی، دستی، دوگانه سوز را تولید و به بازار عرضه می نماید. حداکثر بار مجاز که یک لیفتراک می تواند حمل کند، به وسیله کارخانه سازنده بر روی مشخصات ماشین درج شده است.
  کلیه تجهیزات لیفتراک تویوتا، مطابق با استانداردهای لازم برای حمل و جابه جایی بارهای خاص، به دکل یا شاخک لیفتراک اضافه می شود. انواع الحاقیه ها مانند رول گیر، عدل گیر، بشکه گیر و ... قابل نصب بر روی لیفتراک ها هستند.
  لیفتراک تویوتا، برای حمل بار در حداکثر وزن معین به کار گرفته می شود. اطلاعاتی از این قبیل، توسط شرکت تویوتا، روی پلاک درج می شود. میزان بار نباید از این مقدار تجاوز کند. یکی از ویژگی های مهم لیفتراک تویوتا این است که دارای فرمان حرکت چرخ هستند. فرمان لیفتراک، قابلیت جهت دهی در گوشه های تنگ را افزایش می دهد.
  لیفتراک تویوتا، توسط فناوری هیدرولیک و یا از طریق اهرم هایی که مستقیماً روی سوپاپ هیدرولیک اثر می گذارند، کنترل می شود. لیفتراک های تویوتا که مخصوص حمل بار در انبارهای کوچک هستند، معمولاً وزن های در حدود 3 تا 5 تن را می توانند جابه جا نمایند. لیفتراک های بزرگ تر، قابلیت جابه جایی بار در حدود 50 تن را هم دارند؛ این نوع لیفتراک ها برای بارگیری کانتینرها استفاده می شوند.
  برای استفاده از لیفتراک، بهتر است قبل از شروع به کار، فشار باد تایرها کنترل شود. آب رادیاتور و روغن موتور نیز به دقت بررسی شود. از سلامت دکل و سیستم هیدرولیک، اطمینان حاصل شود. در صورت استفاده از لیفتراک گازی تویوتا، حتماً سیلندرهای گاز و شیلنگ های اتصالات باید به خوبی بازرسی شوند. ارتفاع و فاصله شاخک ها را باید تنظیم باشند. لیفتراک حتماً باید توسط یک اپراتور ماهر و دارای گواهینامه، حرکت داده شود.

 مهم ترین مشخصات لیفتراک تویوتا:

  • کارایی وبهره وری بالا
  • قدرت مانور فوق العاده
  • سازگار با محیط زیست
  • سیستم انتقال قدرت (تعویض دنده به سمت جلو و عقب و بالعکس)
  • سیستم فرمان هیدرولیک (چرخ ها دارای حداکثر گشتاور هستند)
  • دارای صندلی راحت و ایمن
  • دارای فضای وسیع برای جای پای اپراتور
  • موتور دیزلی کم صدا و کم دود
  • میدان دید وسیع برای راننده لیفتراک ( سیستم بالابری، 3 مرحله ای بوده و دارای بیشترین زاویه دید برای اپراتور دستگاه است)

  برخی نکات مهم وجود دارد که در هنگام خرید یک لیفتراک باید به آنها توجه نمود. ابتدا باید برنامه عملیاتی مورد نظر را بررسی کنید. فضایی که می خواهید از لیفتراک در آنجا استفاده کنید باید در نظر بگیرید. برای فضاهای صنعتی کوچک و سربسته، باید ابعاد و وزن لیفتراک را ارزیابی کنید. اگر در فضاهای باز و آزاد می خواهید از لیفتراک استفاده کنید، باید لاستیک لیفتراک را مورد بررسی قرار دهید. نوع سوخت لیفتراک هم در انتخاب آن برای خرید مهم است. به طور کلی، ابتدا تمام جوانب کاربری دستگاه را سنجیده و سپس برای خرید لیفتراک اقدام کنید.

لیفتراک تویوتا قسمت دوم

گذاشتن نظر

نظرات کاربران

نظری داده نشده.
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت آلفا ماشین می باشد.
تولید محتوا تولید محتوا توسط رایا مارکتینگ
برو به بالا