021-91307074 021-95119857 0936-1352015 alfamachine.co@gmail.com info@alfamachin.com

لیفتراک - خرید لیفتراک و تفاوت بین کلاس‌های مختلف لیفتراک

خرید لیفتراک و تفاوت بین کلاس‌های مختلف  لیفتراک
نویسنده: تاریخ انتشار: تعداد نظرات : 0 تعداد بازدید: 2074

لیفتراک حدود یک قرن است که وارد بازار شده است، اما امروزه در هر گونه عملیات انبارداری در سراسر جهان استفاده می‌شود. برای خرید لیفتراک باید بدانید هفت کلاس لیفتراک وجود دارد  و هر اپراتور لیفتراک باید برای استفاده از هر کلاس از کامیون‌هایی که کار می‌کنند مجوز داشته باشد.

این طبقه بندی لیفتراک به عواملی مانند کاربردها، نوع سوخت و ویژگی‌های لیفتراک بستگی دارد و هنگام خرید لیفتراک حتما این عوامل را در نظر بگیرید. دانستن تفاوت بین آن‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا تصمیم بگیرید که کدام لیفتراک  را بخرید، یا اجاره کنید.

 

معرفی هفت کلاس لیفتراک برای خرید لیفتراک یا اجاره لیفتراک

هنگامی که تصمیم به خرید لیفتراک یا اجاره آن می‏گیرید، باید بدانید انواع مختلف لیفتراک چه کاربردهایی دارند و چه ویژگی‏هایی خاصی دارند. در ادامه برای آشنایی بیشتر،  7 کلاس اصلی لیفتراک را به شما معرفی خواهیم کرد:

 

کلاس 1: لیفتراک‌های برقی:

این لیفتراک‌ها می‌توانند به لاستیک‌های کوسن و پنوماتیک مجهز هستند. هنگام خرید این لیفتراک‏ها باید دقت کنید لیفتراک‌های دارای تایر کوسن  برای مصارف داخلی  و در سطوح صاف در نظر گرفته شده‌اند. از مدل‌های پنوماتیک می‌توان در فضای غیر بارانی و فضای باز استفاده کرد. این وسیله نقلیه دارای باتری‌های صنعتی است و از کنترل‌گرهای موتور ترانزیستور برای کنترل عملکرد و بلند کردن استفاده می‌کند. علاوه بر این تنوع  آن‌ها زیاد  است و از بارگیری در انبارها  تا ذخیره سازی کالا  استفاده می‌شوند. هنگام خرید لیفتراک کلاس 1 به این نکته توجه کنید که آن‌ها عموماً در کارهایی مورد استفاده قرار می‌گیرند که وضعیت آب و هوا مطلوب باشد. یعنی هوا بارانی نباشد.

 

کلاس 2: لیفتراک‌های باریک با موتور باریک الکتریکی:

این لیفتراک برای شرکت‌هایی است که تصمیم می‌گیرند فعالیت‏های خود را در یک راهرو بسیار باریک انجام دهند. این امر به آن‌ها اجازه می‌دهد تا از فضای ذخیره سازی حداکثر استفاده را داشته باشند. این وسایل نقلیه دارای ویژگی‌های منحصر به فردی هستند که به منظور به حداقل رساندن فضای اشغال شده توسط لیفتراک و بهبود سرعت و کارایی طراحی شده‌اند.

 

کلاس 3: لیفتراک‌های دستی:

این مدل‏ها، لیفتراک‌هایی هستند که به صورت دستی کنترل می‌شوند، به این معنی که اپراتور در جلوی لیفتراک قرار دارد و بالابر را از طریق فرمان کنترل می‌کند. کلیه کنترل‌ها در قسمت بالای فرمان نصب شده‌اند و اپراتور فرمان را از یک طرف به سمت دیگر برای هدایت لیفتراک حرکت می‌دهد. این وسیله نقلیه دارای باتری هستند و لیفتراک‌های دستی با ظرفیت کمتر از باتری‌های صنعتی استفاده می‌کنند.

 

کلاس 4: کامیون‌های موتور احتراق داخلی با لاستیک‌های کوسن:

این لیفتراک‌ها در فضای داخل  و کف‌های خشک و صاف برای حمل بارهای پالت دار به داخل  حوزه بارگیری و خروج از حوزه  بارگیری و انتقال به محل نگهداری استفاده می‌شوند.

 

کلاس 5: کامیون‌های موتور احتراق داخلی با  لاستیک‌های پنوماتیک:

این لیفتراک‌ها بیشتر در انبارها مشاهده می‌شوند. با خرید لیفتراک کلاس 5 می‏توانید آن را در فضای داخل یا خارج برای تقریباً هر نوع فعالیتی استفاده کنید. به دلیل ظرفیت زیاد این سری از لیفتراک‌ها، می‌توانید مدل‌هایی با  ظرفیت تحمل بارهای کوچک را در کانتینرهای 40 فوتی پیدا کنید. این لیفتراک‌ها  دارای موتورهای احتراق داخلی هستند که برای استفاده با سیستم‌های LPG ، بنزین ، دیزل و سیستم‌های سوخت طبیعی گاز فشرده شده طراحی شده‌اند.

 

کلاس 6: لیفتراک‌های ترکیبی از موتور الکتریکی و احتراق داخلی:

این مدل لیفتراک‌ها همه کاره بوده و در انواع مختلفی از فعالیت‏ها قابل استفاده هستند. هنگام خرید لیفتراک‌ کلاس 6 باید بدانید از مدل‏های با موتورهای احتراق داخلی می‏توانید برای فضای باز استفاده کنید و از مدل‏های با موتورهای الکتریکی دارای باطری، در فضای داخلی می‏توانید استفاده کنید.  

 

کلاس 7: لیفتراک‌های مخصوص زمین سخت و ناهموار:

این لیفتراک‌ها با لاستیک‌های شناور بزرگ جهت استفاده در فضای باز  و برای روی سطوح ناهموار طراحی شده‌اند. آن‌ها اغلب در پروژه‏های معماری و ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرند تا مواد و مصالح ساختمانی را به مکان‌های مختلف منتقل کنند.

 

منابع:

https://www.tmhn.com

گذاشتن نظر

نظرات کاربران

نظری داده نشده.
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت آلفا ماشین می باشد.
تولید محتوا تولید محتوا توسط رایا مارکتینگ
برو به بالا