021-91307074 021-95119857 0936-1352015 alfamachine.co@gmail.com info@alfamachin.com

لیفتراک - اطلاعات کاربردی در مورد باتری لیفتراک دست دوم (کارکرده)

اطلاعات کاربردی در مورد باتری لیفتراک دست دوم (کارکرده)
نویسنده: تاریخ انتشار: تعداد نظرات : 0 تعداد بازدید: 4727

لیفتراک دست دوم یا لیفتراک کارکرده از نظر مدل نوع و کارایی شبیه به لیفتراک های نو می باشد؛ تنها تفاوتی که با لیفتراک های نو دارند این است که در مدت زمان خاصی برای بارگیری از آن استفاده شده است. خرید لیفتراک دست دوم از بسیاری از جهات اهمیت دارد، چرا که مسئله استهلاک و صحت عملکرد تمام قطعات مطرح می باشد.

افرادی که در طول روز بیشتر از چهار یا پنج ساعت به کارکردن با لیفتراک نیازی ندارند، خرید لیفتراک کارکرده برای آنها مقرون به صرفه تر خواهد بود، اما کسب و کارهایی که بیشتر از ۸ ساعت در روز باید با لیفتراک کار کنند نیاز دارند لیفتراک نو خریداری کنند. این مطلب، لیفتراک های دست دوم را هدف قرار داده است.

با توجه به اینکه میزان عملکرد لیفتراک دست دوم و کارکرد آنها بستگی به تعداد زمانی دارد که قبلاً  با این دستگاه ها بارگیری شده است، برای خرید یک دستگاه لیفتراک دست دوم، بازرسی تمام قطعات اصلی و اجزای داخلی از اهمیت زیادی برخوردار است.

حتی در جزئی ترین مسائل نیز لیفتراک دست دوم و قطعات آن باید مورد ارزیابی و بررسی کارشناسان قرار گیرد. یکی از مهمترین قطعات لیفتراک های دست دوم برقی، باتری لیفتراک می باشد. سلامت باتری لیفتراک برقی در حقیقت، تضمین کننده منبع تغذیه دستگاه است.

 دستورالعمل هایی برای محافظت از باتری الکتریکی لیفتراک دست دوم

همانطور که مراقبت و نگهداری از باتری لیفتراک نو نوع اهمیت دارد، رسیدگی به باتری لیفتراک دست دوم برقی نیز حائز اهمیت می باشد. برای این کار، اپراتور و یا بازرس لیفتراک وظیفه دارد باتری را قبل از آغاز به بارگیری بررسی کند. بهترین راهکارها برای مراقبت از باتری لیفتراک دست دوم، نکاتی هستند که در بروشورها و کاتالوگ ها به مشتری تحویل داده می شوند. در این قسمت، مهمترین نکات مراقبت از باتری لیفتراک کار کرده را مشاهده می کنید:

باتری لیفتراک دست دوم

** قبل از شارژ باتری به این نکات دقت کنید:


•    قسمت فوقانی باتری ها باید خشک و تمیز نگه داشته شود.
•    سطح شارژ باتری را در تمام سل ها بررسی کنید؛ اگر لازم است آب باتری به قسمت های اضافه کنید که سطح آب باتری در آنها کمتر از حد معمول است.
 

**در طول زمان شارژ باتری دست دوم به این نکات دقت کنید:


•    منبع شارژ باتری لیفتراک دست دوم به دور از منابع جرقه و شعله نصب شده باشد.
•    باتری را باز کنید اما کلاهک های آن را خارج نکنید.

 **نکات مهم پس از شارژ باتری ها:


•    مقدار کافی آب برای تنظیم سطح باتری به سل ها اضافه کنید.
•    مقادیر اضافی الکترولیت که اطراف باتری ریخته شده است را به دقت تمیز کنید؛ اجازه دهید باتری به طور کامل شارژ شود و سپس آب را اضافه کنید.

باتری لیفتراک

 
در مورد نگهداری از باتری لیفتراک دست دوم برقی به این نکات دقت داشته باشید:


•    برای شارژ باتری ها از آب استفاده کنید و هیچ مایع اسیدی به کار نبرید.
•    دقت کنید که تنظیم آب باتری را حتماً پس از اتمام شارژ کردن انجام دهید.
•    زمانی باتری لیفتراک دست دوم را شارژ کنید که ظرفیت شارژ آن به اتمام رسیده باشد. اگر برای شما مقدور باشد آن را به سیستم شارژ خودکار متصل کنید.
•    توجه داشته باشید که مدت زمان شارژ باتری لیفتراک دست دوم با توجه به طول عمر لیفتراک متفاوت خواهد بود؛ اما برای لیفتراک های نو، حداکثر ۸ ساعت برای شارژ باتری کافی است.
•    برای بازرسی لیفتراک دست دوم حتما سطح ولتاژ و ویژگی‌های برقی باتری را در هر ماه، یک بار کنترل کنید تا از تخریب یا آسیب‌های احتمالی به دور باشد.

 

گذاشتن نظر

نظرات کاربران

نظری داده نشده.
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت آلفا ماشین می باشد.
تولید محتوا تولید محتوا توسط رایا مارکتینگ
برو به بالا