021-91307074 021-95119857 0936-1352015 alfamachine.co@gmail.com info@alfamachin.com

لیفتراک - بررسی تعمیرات و قطعات لیفتراک جک

بررسی تعمیرات و قطعات لیفتراک جک
نویسنده: تاریخ انتشار: تعداد نظرات : 0 تعداد بازدید: 1447

آشنایی با تعمیرات و قطعات لیفتراک جک

لیفتراک ها در دسته ماشین آلات پرکاربرد قرار دارند که از این محصولات در محیط های مختلف صنعتی استفاده می شود به همین دلیل ممکن است با گذشت زمان و بنا به دلایل مختلف دچار خرابی و مشکل گردند که برای تعمیرات و قطعات لیفتراک جک بهتر است در اسرع وقت اقدام کرد و در ابتدا مشکل را پیدا کرده و بعد از آن قطعه مورد نظر را تعمیر یا در صورت نیاز تعویض کرد.

لیفتراک های جک معمولا از کیفیت خوبی برخوردار هستند و تمامی قطعات آن طبق تکنولوژی به روز ساخته شده اند. برخی از مهم ترین قطعات لیفتراک عبارت است از:

یکی از این قطعات مهم شاسی لیفتراک است. شاسی در واقع چهارچوب اصلی است که قطعات دیگر مثل چرخ ها، دکل، اکسل ها، حفاظ و... بر روی آن نصب می شوند. قطعه مهم بعدی وزنه تعادل می باشد که معمولا جنس آن از چدن است و محل قرارگیری آن در پشت لیفتراک است و تعادل همه قطعات لیفتراک را بر عهده دارد تا در هنگام جا به جایی بار لیفتراک دچار مشکل نگردد.

بارکش از اجزای مهم دیگر لیفتراک است که این قطعه سبب حرکت بالا و پایین ریل های دکل به وسیله زنجیر می شوند. در اصل این قطعه یک تکیه گاه مناسب برای شاخک ها و دیگر قطعات نصب شده بر روی دستگاه محسوب می شود. از دیگر قطعه های مهم تجهیزات هشدار دهنده لیفتراک است که خود شامل مواردی مثل دنده عقب، بوق، چراغ گردان، بلندگو و چراغ چشمک زن می شود.

اتاق راننده که محل استقرار راننده می باشد جز دیگر قطعات مهم لیفتراک است که خود از اجزای مختلفی تشکیل شده و شامل مواردی مثل اهرم ها، فرمان، پدال و... می گردد. سقف کابین باید از جنس فلز باشد تا در برابر ضربات مختلف مقاوم باشد و از آنجایی که احتمال سقوط بار وجود دارد کابین جان راننده را در برابر خطرات مختلف حفظ می کند.

تعمیرات و قطعات لیفتراک جک

تعمیرات

لیفتراک ها مانند هر وسیله و یا ابزاری ممکن است بر اثر عوامل مختلف دچار خرابی گردند و یا با گذشت زمان این قطعات دچار فرسودگی گردند و نیاز به تعویض داشته باشند. تعمیرات و قطعات لیفتراک جک بهتر است به دست افراد متخصص و کاربلد انجام شود زیرا تمامی قطعات طبق دانش و تکنولوژی ساخته شده است و تعمیر آن هم نیاز به دانش خاص خود را دارد.

تمامی نمایندگی ها و مراکز معتبر از نیروی ماهر و متخصص استفاده می کنند پس در صورت ایجاد هرگونه مشکل بهتر است به تعمیرگاه های معتبر مراجعه کرد. علاوه بر این، قطعات تعویضی بهتر است که با کیفیت و اورجینال باشند زیرا قطعه بی کیفیت سبب می شود که خیلی زود دچار خرابی شود و به دیگر قطعات نیز آسیب رسانند پس برای تعویض قطعه نیز باید به نمایندگی های معتبر مراجعه شود.

همچنین برای جلوگیری از تعمیرات و قطعات لیفتراک جک طریقه نگهداری آن نیز بسیار مهم است استفاده درست از این دستگاه و بازرسی چند وقت یک بار از قطعات آن سبب می شود که قطعات دیرتر دچار مشکل شوند و به طول عمر بیشتر لیفتراک کمک می کند.

گذاشتن نظر

نظرات کاربران

نظری داده نشده.
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت آلفا ماشین می باشد.
تولید محتوا تولید محتوا توسط رایا مارکتینگ
برو به بالا