021-91307074 021-95119857 0936-1352015 alfamachine.co@gmail.com info@alfamachin.com

استاکر برقی - استاکر برقی - قسمت دوم

استاکر برقی - قسمت دوم
نویسنده: تاریخ انتشار: تعداد نظرات : 0 تعداد بازدید: 4150

از استاکر برای حمل کالا در وزن های کم استفاده می شود. ظرفیت بارگیری استاکرها در مدل های مختلف با یکدیگر متفاوت است. استاکرها در دو مدل استاکر دستی و برقی در بازار موجود هستند. استاکر برقی، کاربرد بیشتری در جابه جایی کالا دارد و البته در مقایسه با استاکرهای دستی، گرانتر است. 

استاکر برقی از چه قسمت هایی تشکیل شده است؟

استاکر برقی که توسط منبع برق متناوب یا AC و منبع برق مستقیم یا DC، حرکت می کند، شامل قسمت های مختلفی است که در این قسمت از مطلب به شرح آن خواهیم پرداخت. استاکر برقی از لحاظ عملکرد به لیفتراک برقی شباهت دارد اما ابعاد لیفتراک برقی کوچک تر و قدرت تحرکت آن بیشتر است. 
استاکر برقی، از یک بدنه مقاوم ساخته شده است که تمام اجزای دستگاه بر روی آن تعبیه شده و اصلی ترین بخش استاکر محسوب می شود. چنگال های استاکر برقی، دومین قسمت مهم این دستگاه است؛ چنگال استاکر برقی نقش حمل کننده بار را ایفا می کند، لذا بسیار مقاوم ساخته شده است. کالا، پالت های چوبی یا پلاستیکی، بسته های کالا در وزن های مختلف (کمتر از 1 تن)، بر روی استاکر برقی قرار می گیرد و تا ارتفاع مشخصی بالا برده می شود.
اهرم های کنترل، دسته محافظ و دکمه های کنترل دستگاه، قسمت های دیگر استاکر برقی هستند. این تجهیزات در قسمت فوقانی بدنه قرار گرفته اند، به طوری که اپراتور به راحتی به آن دسترسی دارد. یک قسمت برای ایستادن اپراتور استاکر در قسمت عقبی دستگاه استاکر برقی طراحی شده است که سهولت کارکردن با آن را فرآهم می کند. باتری استاکر برقی در کنار اهرم های کنترل دستگاه قرار دارد.
سیلندرهای هیدرولیک، در قسمت دکل استاکر برقی، در قسمت بالای چنگال ها قرار دارد و وظیفه آن، بالا بردن و پایین آوردن چنگال ها است. این دستگاه مجهز به سیستم های هشداردهنده و ایمنی هستند. کنترل سطح روغن سیستم هیدرولیک از طریق سیستم هشدار روغن امکان پذیر است.

کارهای ممنوع در هنگام کار با استاکر برقی چیست؟

    • بارگیری با استاکر برقی مانند حمل بار توسط لیفتراک ها اهمیت زیادی دارد و باید مطابق با اصول استاندارد اجرا شود. نکات مهمی در مورد حمل و نقل بار برای این دستگاه ها وجود دارد که در صورتیکه به آن ها توجه شود، ایمنی و راندمان کار افزایش می یابد و استاکر می تواند تا مدت زمان طولانی به کار خود ادامه دهد.
    • اهرم کنترل استاکر برقی به گونه ای طراحی شده است که می تواند در زاویه مشخصی به سمت جلو و عقب انحراف پیدا کند. فشار بیش از حد به اهرم، باعث وارد شدن آسیب های جدی به سیستم فنی آ« خواهد کرد. 
    • هرگز از استاکر برقی برای حمل افراد استفاده نکنید. این دستگاه ها برای حمل کالا طراحی شده اند؛ سوار شدن افراد حتی در حالت شوخی ممکن است باعث سقوط آن ها شود و حوادث ناگوار رخ دهد.
    • هرگز بیش از ظرفیت بارگیری استاکر برقی، کالا یا بسته بر روی چنگال های آن قرار ندهید. وارد شدن فشار زیاد در اثر وزن بار، به چنگال ها و سیستم هیدرولیکی بالابرنده آسیب های جدی وارد می کند. این کار هزینه های تعمیرات را برای شما در پی خواهد داشت که برای یک کسب و کار، خوشایند نیست.

گذاشتن نظر

نظرات کاربران

نظری داده نشده.
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت آلفا ماشین می باشد.
تولید محتوا تولید محتوا توسط رایا مارکتینگ
برو به بالا