021-91307074 021-95119857 0936-1352015 alfamachine.co@gmail.com info@alfamachin.com

لیفتراک - برای نگهداری از لیفتراک دوو باید این نکات را بدانید.....

برای نگهداری از لیفتراک دوو باید این نکات را بدانید.....
نویسنده: تاریخ انتشار: تعداد نظرات : 0 تعداد بازدید: 2402

نکات مهم نگهداری از لیفتراک دوو:

لیفتراک ها عموماً یک دارایی بسیار سودمند برای تجارت، کسب و کارهای تولیدی و صنایع می باشند. یک لیفتراک دوو  نه تنها می تواند بسیاری از کارهای عملیاتی مربوط به حمل و نقل بارها را آسان تر کنند، بلکه قادر هستند که کار چندین نیروی انسانی را نیز انجام دهند؛ به این ترتیب، کارها با سرعت و دقت بیشتری به پایان می رسند.

لیفتراک ها ماشین های پیچیده ای هستند. اگر شما از لیفتراک دوو کارکرده یا مدل لیفتراک جدید استفاده می کنید، لازم است برنامه های دقیق تری را در خصوص نگهداری مرتب از آنها داشته باشید. با داشتن یک برنامه مراقبت و نگهداری مؤثر، لیفتراک های شما می توانند سال ها کار کنند. در ادامه با برخی از این نکات کاربردی و مهم آشنا خواهید شد.

 

برنامه ریزی برای تعمیرات یا نگهداری از لیفتراک دوو

 

1-لاستیک ها را بررسی کرده و باد آنها را تنظیم کنید

یكی از مهمترین وظایفی که در تعمیر و نگهداری لیفتراک دوو بر عهده شما است، کنترل و تنظیم لاستیک دستگاه است؛ چیزی كه همیشه باید به طور مرتب بررسی شود. مطمئن شوید که لاستیک ها کاملاً باد شده اند و فشار هوای کافی را دارند. لاستیک ها نباید به دلیل فرسودگی، آسیب قابل توجهی دیده باشند. فشار تایر برای جلوگیری از خطرات و حوادث جدی اهمیت دارند. بسیار ضروری است که حداقل یک بار در هفته بازرسی لاستیک را انجام دهید.

 

2-سطح مایعات لیفتراک دوورا کنترل کنید

لیفتراک دوو دارای مایعات هیدرولیک، سیالات مفید در انتقال و همچنین روغن موتور، خنک کننده ها و موارد دیگر است. همه این موارد باید برای اطمینان حاصل شدن از عملکرد قوی لیفتراک در سطوح صحیح، تنظیم شوند.

تنظیم سطح مایعات لیفتراک دوو موجب می شوند که لیفتراک به طور روان کار کند و تمام قسمت های آن تا حد ممکن، کارآمد باشند. نظارت بر سیالات دستگاه و تنظیم یک برنامه منظم برای تغییر و کنترل مایعات باعث بهبود عملکرد کلی، افزایش طول عمر و جلوگیری از مشکلاتی برای موتور می شود.

نگهداری از لیفتراک دوو

 

3-به یاد داشته باشید که مرتباً لیفتراک دوورا تمیز کنید

معمولاً از لیفتراک دوو مانند ابزاری است که در طول روز، چندین مرتبه توسط افراد مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. لیفتراک علاوه بر تماس با بسیاری از مواد خورنده، در معرض خاک و زباله های زیادی قرار می گیرد؛ عواملی که می توانند در گذر زمان، دوام یا کارایی لیفتراک را از بین برند و در برخی موارد، هزینه های هنگفت به صاحب لیفتراک تحمیل شود.

این مشکلات به سادگی با تمیز کردن لیفتراک به طور کامل، نه تنها می تواند از گرمای بیش از حد جلوگیری کند، بلکه اگر رسوب یا جرم در اطراف رادیاتور جمع شده باشد، آن را برطرف کرده و باعث بهبود ظاهر کلی آن و طولانی شدن عمر دستگاه خواهد شد.

 

4-از قطعات با کیفیت استفاده کرده و آنها را به خوبی روغن کاری کنید

هر نوع لیفتراک دوو دارای بخش های متحرک زیادی است که به شدت در معرض کشش یا فشار و ساییدگی قرار دارند. اگر قطعات باکیفیت را استفاده کنید و این سیستم را به صورت دوره ای روغن کاری نمایید، قطعاً طول عمر تمام قسمت های لیفتراک بیشتر خواهد شد. همچنین این کار از خرابی های مکرر و خطرات ایمنی، جلوگیری می کند.

 

بر اساس منبع زیر:

https://www.hflifttrucks.co.uk/5-top-tips-great-forklift-maintenance/

گذاشتن نظر

نظرات کاربران

نظری داده نشده.
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت آلفا ماشین می باشد.
تولید محتوا تولید محتوا توسط رایا مارکتینگ
برو به بالا