021-91307074 021-95119857 0936-1352015 alfamachine.co@gmail.com info@alfamachin.com

لیفتراک - اهمیت تعمیر و فروش و نگهداری لیفتراک

اهمیت تعمیر و فروش و نگهداری لیفتراک
نویسنده: تاریخ انتشار: تعداد نظرات : 0 تعداد بازدید: 977
برچسب ها

اهمیت نگهداری از ماشین‌های صنعتی

ماشین‌های صنعتی مانند لیفتراک باید به صورت مرتب بررسی شوند تا ایرادات موجود در آنها برطرف شود. البته برای نگهداری از این ماشین‌ها، دستورالعمل‌ها و قوانین خاصی وجود دارد که فقط افراد متخصص از آن آگاه هستند و به کمک آن می‌توانند شرایط ماشین را به طور کامل مورد بررسی قرار دهند.

آنها به خوبی می‌توانند مشکلات احتمالی این ماشین‌ها را تشخیص دهند و بهترین استراتژی را برای بالا بردن بازدهی و عمر آنها طراحی نمایند. از طرفی باید به این نکته توجه داشته باشید که مشورت گرفتن از افراد متخصص و کارشناس به شما کمک می‌کند تا ایرادات موجود در انواع لیفتراک را قبل از آنکه خود را به عنوان یک خطر بروز دهند برطرف سازید. این اقدام در کاهش خسارات مالی و جانی به شدت موثر است.

در نگهداری از لیفتراک چه نکاتی باید مورد توجه قرار بگیرد؟

برای اینکه در فروش یا خرید لیفتراک موفق‌تر عمل کنید ابتدا باید نکاتی که در نگهداری از این ماشین صنعتی اهمیت دارند را بشناسید. مهمترین نکاتی که در سرویس این ماشین صنعتی مد نظر قرار می‌گیرد عبارتند از:

زنجیر‌ها در سلامتی اینگونه ماشین‌ها تاثیر زیادی دارند و به همین دلیل باید محکم بوده و از عمر کافی برخوردار باشند. استحکام کافی کمک می‌کند تا لیفتراک کمتر نیاز به تعمیر پیدا کند.

بخش دیگری که در این ماشین‌ها لازم است به صورت دوره‌ای مورد بررسی قرار بگیرد، کانال‌های هوا و فیلتر‌ها هستند که باید غبارزدایی شوند و در صورت لزوم نسبت به تعویض به موقع آنها اقدام صورت پذیرد.

تعمیر و فروش و نگهداری لیفتراک

قطعات مختلفی که در باتری ماشین صنعتی استفاده شده‌اند به صورت جزء به جزء باید با دقت مورد بررسی قرار بگیرند.

هنگام استفاده از لیفتراک به یک نکته بسیار مهم توجه داشته باشید. موتور این ماشین به هیچ وجه نباید صدای غیر عادی داشته باشد. در صورتی که صدای موتور غیر عادی بود لازم است شما اجزای آن را به طور دقیق مورد بررسی قرار دهید. احتمال اینکه در این شرایط ماشین شما نیاز به تعمیر داشته باشد زیاد است.

اپراتور در تعمیر و نگهداری از ماشین چه نقشی دارد؟

اپراتور به عنوان کسی که لیفتراک را هدایت می‌کند بیشترین نقش را در نگهداری و تعمیر این ماشین بر عهده دارد. اگر او به طور صحیح و مناسب از ماشین استفاده کند، هم سلامتی آن را تضمین می‌کند و هم عمر آن را افزایش می‌دهد.

اپراتور باید همیشه قبل از آغاز کار، دستگاه را به صورت کلی مورد بررسی قرار دهد. او باید سطح روغن هیدرولیک موجود در دستگاه را با دقت بررسی نماید و اگر نیاز بود روغن تازه به این ماشین تزریق نماید. همچنین اپراتور باید تایر‌ها و چرخ‌های ماشین را به صورت روزانه مورد بررسی قرار دهد و از پنجر نبودن یا فرو نرفتن یک جسم خارجی در آن اطمینان کامل حاصل کند

از دیگر اقداماتی که اپراتور باید انجام دهد بررسی سیستم‌های روشنایی و ایمنی این ماشین صنعتی است. همچنین او باید فرمان، اهرم و ترمز دستگاه را کامل بررسی کند و اگر اجزا هماهنگی خوبی نداشتند نسبت به بررسی اختلال موجود در آنها اقدام کند.

گذاشتن نظر

نظرات کاربران

نظری داده نشده.
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت آلفا ماشین می باشد.
تولید محتوا تولید محتوا توسط رایا مارکتینگ
برو به بالا