021-91307074 021-95119857 0936-1352015 alfamachine.co@gmail.com info@alfamachin.com

لیفتراک - لیفتراک کوماتسو

لیفتراک کوماتسو
نویسنده: تاریخ انتشار: تعداد نظرات : 0 تعداد بازدید: 5351

لیفتراک کوماتسو یکی از دستگاه های قدرتمند و ایده آل برای حمل و نقل کالا در صنایع است که در ابعاد و اندازه های متنوع در بازار موجود می باشند. با استفاده از این دستگاه ها می توان تناژ متفاوت بار را در مکان های مختلف جا به جا کرد. تضمین امنیت اپراتور لیفتراک هنگام بارگیری، یکی از ویژگی های این محصولات است. شرکت کوماتسو با تکیه بر تجربه و تخصص خود توانسته است شهرت زیادی در بازار به دست آورد. این محصولات از نظر میزان فروش در جهان رتبه بالایی را کسب کرده است.

 

به دلیل اینکه حوادث ناشی از سقوط بار در انبارها خسارت های زیادی را به کارگران و کارفرما وارد می کند، استفاده از لیفتراک کوماتسو که قادر است امنیت کالاها و افراد را تضمین کند، ضروری خواهد بود. آمار جهانی نشان داده اند در جهان بیش از 90000 حادثه ناشی از تصادفات لیفتراک ها در صنایع و مشاغل رخ می دهند که بسیاری از این حوادث منجر به آسیب دیدن لیفتراک یا اپراتور و یا سایر کارگران می شود. خوشبختانه انواع لیفتراک کوماتسو مطابق با استانداردهای جهانی تولید شده اند و چنانچه تمام موارد ایمنی و فنی کار با لیفتراک رعایت شوند، هیچ حادثه ای در محل کار رخ نخواهد داد.


آیا برای هدایت و بارگیری با لیفتراک کوماتسو نیاز به گواهینامه مخصوص است؟

رانندگی با لیفتراک کوماتسو نیاز به مهارت خاصی دارد و مانند سایر وسایل نقلیه باید برای کار با آن، گواهینامه مخصوص رانندگی با لیفتراک دریافت کرد. دریافت این مدرک کار ساده ای است و اپراتور لیفتراک می تواند پس از گذراندن دوره آموزشی معین، در امتحانات عملی شرکت کند و گواهینامه اپراتوری لیفتراک را دریافت نماید.
علاوه بر رانندگی، یک اپراتور لیفتراک کوماتسو باید بتواند دستگاه را به خوبی بازرسی کند و به تمام قسمت های داخلی و بیرونی آن مسلط باشد. شارژ باتری، تعویض روغن موتور، تنظیم میزان آب رادیاتور لیفتراک، بازرسی تایرها، کنترل دکل ها و ... از وظایف اپراتور لیفتراک هستند که حتماً قبل از شروع بارگیری باید انجام شوند.


ویژگی های عملکردی لیفتراک کوماتسو چیست؟

ثبات و پایداری لیفتراک کوماتسو هنگام حمل کالا در وزن های مختلف، مهم ترین ویژگی این دستگاه ها به شمار می رود. طبیعی است اگر به طور مثال میزان بار با وزن حدواً 5 تا 7 تن بر روی شاخک های لیفتراک قرار گیرد، احتمال واژگون شدن لیفتراک به سمت جلو بسیار زیاد است اما، یک قطعه فلزی سنگین در قسمت عقبی لیفتراک کوماتسو تعبیه شده است که حفظ تعادل دستگاه را هنگام بارگیری بر عهده دارد. با این وزنه تعادل، لیفتراک هرگز واژگون نخواهد شد. در واقع تایرهای جلویی به عنوان یک نقطه تعادل میان وزن سنگین عقبی دستگاه و بارهای روش شاخک محسوب می شود.


قابلیت چرخش 360 درجه فرمان لیفتراک، یکی دیگر از مزیت های عملکردی لیفتراک های کوماتسو می باشد. بر خلاف سایر دستگاه ها که فرمان آن ها به صورت نسبی و با شعاع زیاد می چرخد، لیفتراک کوماتسو قادر است با شعاع بسیار کوچک و در اندازه 270تا 360 بچرخد؛ با این قابلیت، اپراتور می تواند لیفتراک را در مکان هایی که قدرت مانور دستگاه با محدودیت مواجه است، به راحتی کنترل و هدایت کند.
به عنوان سخن پایانی می توان خاطر نشان کرد تهیه یک چک لیست برای درج مشخصات فنی لیفتراک کوماتسو در آن قبل از شروع بارگیری لازم و ضروری است. اپراتور لیفتراک باید همواره توجه داشته باشد که تحت هیچ شرایطی نباید بیش از ظرفیت لیفتراک با آن بار جا به جا نماید.

 

گذاشتن نظر

نظرات کاربران

نظری داده نشده.
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت آلفا ماشین می باشد.
تولید محتوا تولید محتوا توسط رایا مارکتینگ
برو به بالا