021-91307074 021-95119857 0936-1352015 alfamachine.co@gmail.com info@alfamachin.com
خرید لیفتراک
نویسنده: تاریخ انتشار: تعداد نظرات : 0 تعداد بازدید: 6181

لیفتراک های صنعتی برای حمل و نقل و جابه جایی انواع کالا در وزن های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. در صنعت تولید و ساخت لیفتراک چند مورد بسیار مهم وجود دارد که این دستگاه ها را از تمام جوانب تحت الشعاع قرار می دهد. به عبارتی دیگر، فردی که بخواهد یک دستگاه لیفتراک خریداری کند با مسایل متعددی روبه رو می شود؛ موار جزئی و کلی که ممکن است مورد توجه افراد عادی قرار نگیرد و تنها یک فرد ماهر و دارای تخصص در حوزه ماشین آلات انبارداری می تواند آن ها را به خوبی بررسی نماید. با توجه به اهمیت لیفتراک ها در صنعت، قصد داریم درباره خرید لیفتراک به صورت جامع و البته مختصر مطالبی را بیان کنیم.

یک لیفتراک خوب چه خصوصیاتی دارد؟

لیفتراک های موجود در بازار، مدل های متنوعی دارند و هر کدام از آنها دارای قابلیت متفاوت می باشند. به طور کلی یک لیفتراک خوب باید از لحاظ تناژ یا ظرفیت بارگیری بتواند با میزان عملکرد حمل و نقل کالا متناسب باشد. حداکثر ظرفیت حمل بار به وسیله یک لیفتراک، توسط شرکت سازنده آن تعیین می شود. از دیگر خصوصیات یک لیفتراک خوب، عملکرد عالی دستگاه در موقعیت های مختلف است. یک لیفتراک خوب باید به خوبی بتواند در سطوح شیب دار و یا ناهموار، کار کند. لیفتراک ها نباید هیچ گونه آلایندگی محیطی داشته باشند و سوخت آنها باید گواهینامه استاندارد محیط زیست را دریافت کرده باشد. از همه مهمتر، کاربری لیفتراک با مشخصات فنی آن باید تطابق داشته باشد.

برای خرید لیفتراک خوب باید به چه نکاتی دقت کرد؟

بسیاری از مدیران شرکت ها و انبارهای صنعتی نیاز دارند برای حمل و نقل کالا، یک دستگاه لیفتراک خریداری کنند. اگر یک شرکت بودجه کافی داشته باشد، لیفتراک نو خریداری می کند و در غیر این صورت، تمایل دارند یک لیفتراک دست دوم تهیه کند. در هر صورت، چند نکته بسیار مهم در ارتباط با خرید انواع لیفتراک وجود دارد که باید حتماً به آنها توجه نمود.
نکته اول: برای خرید یک لیفتراک باید دقت کنید که نوع کاربری که شما از لیفتراک انتظار دارید باید به خوبی مشخص باشد. وزن لیفتراک و حداکثر ظرفیت بارگیری دستگاه باید با نوع کالایی که می خواهید حمل کنید، هماهنگ باشد. وزن بار نباید از حداکثر ظرفیت بارگیری لیفتراک بالاتر رود.
نکته دوم: نوع محیطی که قرار است لیفتراک در آن محل، مشغول بارگیری شود باید از ابتدا مشخص باشد. بسیاری از لیفتراک های برقی برای حمل کالا در انبارهای سربسته مناسب هستند و نباید در فضاهای باز به کار گرفته شوند و یا بالعکس، لیفتراک های دیزلی فقط برای بارگیری در فضاهای آزاد مورد استفاده قرار می گیرند و در انبارهای سربسته نباید از آنها استفاده کرد. از طرفی دیگر، شیب زمینی که لیفتراک روی آن حرکت می کند نیز مهم است. طبق دستورات فنی سازنده لیفتراک باید شیب زمین را ارزیابی کرد.
نکته سوم: مدت زمانی که تصمیم دارید در طول روز از لیفتراک استفاده کنید باید مشخص باشد. هر لیفتراک، دارای یک زمان مشخص برای کارکرد روزانه است و راندمان بارگیری دستگاه توسط این پارامتر تعیین می شود. بدیهی است که اگر لیفتراک، بیشتر از توان خود کار کند، دچار آسیب خواهد شد.
نکته چهارم: محیط انبار یا محل بارگیری باید با سوخت لیفتراک هماهنگ باشد. لیفتراک های دیزلی و دوگانه سوز در معادن و کارخانه های بزرگ، کاربرد دارند. در سوله ها و انبارهای کوچک، از لیفتراک برقی استفاده می شود.
نکاتی که در فوق ذکر شد، برای تمام مدل های لیفتراک کوماتسو، هیوندا، تویوتا، هلی، زوم لاین، لیفتراک بیگ جویی و لیفتراک اشتیل کاربرد دارد.

خرید لیفتراک قسمت دوم

خرید لیفتراک قسمت سوم

گذاشتن نظر

نظرات کاربران

نظری داده نشده.
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت آلفا ماشین می باشد.
تولید محتوا تولید محتوا توسط رایا مارکتینگ
برو به بالا