021-91307074 021-95119857 0936-1352015 alfamachine.co@gmail.com info@alfamachin.com

لیفتراک - باطری لیفتراک

باطری لیفتراک
نویسنده: تاریخ انتشار: تعداد نظرات : 0 تعداد بازدید: 5818

  انواع لیفتراک و بالابرهای برقی، به وسیله جریان برق کار می کنند. با توجه به اینکه لیفتراک های برقی به لحاظ استفاده در فضای آزاد، دارای محدودیت هستند، لذا برای این دستگاه ها باطری هایی تعبیه شده است که در مواقع لزوم بتوان از آن ها استفاده نمود.
  باطری لیفتراک با جریان برق مستقیم شارژ شده و کار می کند. مقدار آمپر برای باطری، بالاتر از 52 آمپر تعیین شده است. برای جلوگیری از بروز خطرات احتمالی، تمام تجهیزات باطری ها توسط عایق پوشش داده شده اند. در ساختار باطری ها، تمام اجزاء با رنگ متفاوت مشخص شده که به راحتی قابل تشخیص است. این ویژگی در تشخیص و تمایز در نحوه اتصال باطری ها به صورت موازی و میزان ولتاژ باطری، اهمیت دارد.
  برای باطری های لیفتراک، اخیراً نوعی دستگاه دیجیتالی به نام " هیدرومتر دیجیتال باطری" به بازار عرضه شده است. نوع اولیه این هیدرومتر، در سال 1988 در ایالات متحده آمریکا، به فروش رفت. در طول 25 سال سابقه تولید این دستگاه، تا اکنون هزاران عدد در سراسر جهان توزیع شده است. 
  دستگاه "هیدرومتر دیجیتال باطری"، گرانروی ویژه الکترولیت باطری را اندازه گیری می کند. در واقع، میزان گرانروی الکترولیت باطری است که تعیین می کند باطری، نیاز به شارژ شدن دارد یا خیر. اطلاعات و داده های ذخیره شده در این دستگاه، برای اجرای برنامه تعمیرات و نگهداری باطری ها، همواره در دسترس است.
  هیدرومترهای دیجیتال، در صنایع مخابراتی، غذایی، پالایشگاه، پتروشیمی، کشاورزی و ... به کار می روند. با استفاده از این دستگاه، می توان در وقت هزینه ها صرفه جویی کرد.
  یکی از قسمت های مهم باطری لیفتراک، کلاهک باطری است. ممکن است در ظاهر، کلاهک جزء مهمی در یک باطری نباشد؛ اما باید گفت شرکت های برتر تولید کننده باطری لیفتراک در دنیا، وقت کافی را برای طراحی کلاهک باطری اختصاص می دهند.
  ارگونومی کلاهک باطری باید به گونه ای طراحی شود که بدون اینکه کلاهک به طور کامل از سر باطری برداشته شود، بتوان مقدار الکترولیت باطری را کنترل کرد. درپوش کلاهک باطری باید به راحتی در تمام زوایا قابلیت چرخش داشته باشد.
  کلاهک باطری لیفتراک باید بتواند مقدار هدر رفت آب باطری را به حداقل برساند. کلاهک های پیشرفته باطری، می توانند تا حدود 50 الی 60 درصد از به هدر رفتن آب باطری ها در هنگام کارکرد لیفتراک، جلوگیری کنند؛ زیرا قطرات اسید سولفوریک موجود در ساختار باطری لیفتراک به صورت بخار درآمده و به سمت بالای درپوش باطری حرکت می کند.
  هنگام کنترل باطری، درپوش کلاهک را به آرامی برداشته و مایع داخل آن کنترل شود. سلول های باطری باید جداگانه و به طور کامل بررسی شوند.
  باطری های لیفتراک، ساختار سرب – اسید دارد. آب به عنوان الکترولیت در باطری استفاده می شود. درون باطری و طی واکنش الکتروشیمیایی، گاز هیدروژن و اکسیژن تولید می شود. این گازها می توانند خصلت انفجاری داشته باشند.
  واکنش الکترولیز باطری، مقدار آب موجود در الکترولیت را کاهش می دهد؛ پس لازم است متناوباً باطری را پر از آب کرد. نکته جالب در کورد باطری لیفتراک این است که در کلاهک باطری ها، یک نوع کاتالیزور از عناصر کمیاب، وجود دارد که گاز های هیدروژن و اکسیژن را جذب کرده و به بخار تبدیل می کند. این فرآیند، یک واکنش گرمازاست و طی واکنش، گرما تولید می شود.
  این واکنش ها به صورت چرخه ای است؛ یعنی گازهای تولید شده در کلاهک، مجدداً به باطری برمی گردد و موجب خنک شدن کلاهک می شود. مخلوط گازی هیدروژن / اکسیژن، دوباره به آب داخل باطری برمی گردد و از ورود گازهای داخل باطری به اتمسفر جلوگیری می کند.
  نکته مهم آخر اینکه به دلیل انجام سری واکنش های الکترولیز، باطری ها به شدت در معرض خوردگی خواهند بود. برای افزایش عمر باطری لیفتراک، توصیه می شود از محلول های ضد خوردگی، در باطری استفاده شود. این محلول به صورت اسپری داخل بدنه باطری پاشیده می شود. هنگم تمیز کردن باطری، از دستمال تمیز و خشک پارچه ای استفاده شود.

ترجمه مستقیم از سایت زیر انجام شده است:
http://www.sbsbattery.com

 

گذاشتن نظر

نظرات کاربران

نظری داده نشده.
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت آلفا ماشین می باشد.
تولید محتوا تولید محتوا توسط رایا مارکتینگ
برو به بالا