021-91307074 021-95119857 0936-1352015 alfamachine.co@gmail.com info@alfamachin.com

لیفتراک - اهمیت تعمیرات لیفتراک چه می باشد؟

اهمیت تعمیرات لیفتراک چه می باشد؟
نویسنده: تاریخ انتشار: تعداد نظرات : 0 تعداد بازدید: 1689

در این مقاله می خواهیم به شرح تعمیرات لیفتراک بپردازیم. لیفتراک امروزه در صنایع گوناگونی مورد استفاده قرار می گیرد. همانطور که مستحضر هستید لیفتراک ها عملیات حمل و نقل و جابجایی کالاها و اجسام سنگین را در مراکز صنعتی برعهده دارند. در نظر داشته باشید که همین موضوع باعث شده است لیفتراک ها گاهی به تعمیرات نیاز داشته باشند، بدیهی است که استفاده های طولانی مدت و فشار بسیار زیادی که بر روی این دستگاه ها وجود دارد آنها را مستهلک خواهد کرد، بنابراین تعمیر لیفتراک باید به موقع  و در بهترین زمان انجام شود، این موضوع از دو جنبه زیر قابل تامل می باشد:

جنبه اول

جنبه اول در خصوص هدر رفت وقت در مراکز صنعتی است. همانطور که اشاره شد این لیفتراک ها وظیفه بسیار مهم جابجایی کالا ها و اجسام سنگین را بر عهده دارند بنابراین خارج شدن آنها از چرخه کاری می تواند این مراکز را متحمل ضرر های هنگفتی کند، به همین جهت حتماً باید این دستگاه ها به صورت روزانه بررسی شوند تا تعمیر لیفتراک نیاز نباشد.

جنبه دوم

جنبه دوم در این خصوص این است که بررسی لیفتراک ها اگر به صورت روزانه، هفتگی و ماهانه انجام شود مطمئناً نیاز به تعمیر در آنها بسیار کاهش پیدا می‌ کند، اما چنانچه این بررسی ها پشت گوش انداخته شوند مطمئناً تعمیرات لیفتراک اجتناب ناپذیر خواهد شد.

آشنایی با روش های تعمیرات لیفتراک

یکی از روش های اصولی و اساسی در تعمیرات لیفتراک ها مراجعه کردن به نمایندگی های مجاز تعمیرات لیفتراک می باشد. در این نمایندگی ها به استثنای تعمیرات، خدمات نوینی نیز به مراجعه کننده ها ارائه خواهد شد. در نظر داشته باشید که لیفتراک ها جزو دستگاه های گران قیمت می باشند بنابراین به هیچ عنوان از افراد متفرقه برای تعمیرات آنها استفاده نکنید و حتماً باید از اشخاص مجرب و آموزش دیده در این خصوص استفاده شود.

مطمئناً با مراجعه به نمایندگی های مجاز تعمیرات و خدمات لیفتراک می توان از امتیازاتی مانند: آزمایش های تشخیص خرابی قطعات، سرعت در برطرف کردن مشکلات لیفتراک ها و تست لیفتراک ها بهره برد. بدیهی است این یکی از بهترین روش های تعمیرات لیفتراک می باشد. در نظر داشته باشید که مراکز اینچنینی دارای قطعاتی اورجینال و فابریک کارخانه می باشند و به راحتی می توانند راندمان و بازدهی دستگاه را همانند روز اول احیا نمایند.

تعمیرات لیفتراک

مهمترین مشکلات لیفتراک ها

عموماً این دستگاه ها به دلیل پیچیدگی و بهره گیری از فناوری و تکنولوژی های گسترده مشکلات بسیار زیادی برای آنها به وجود خواهد آمد، البته عموم خرابی های لیفتراک توسط اپراتور در این دستگاه ها ایجاد می شود. برخی از این مشکلات عبارت است از:

- مشکلات هیدرولیک

- ایراد در سیستم های قدرت لیفتراک

- ایراد در ترمز ها

- مشکل داشتن سیستم های انتشار و سوخت لیفتراک

- مشکلات موتورهای دیزلی

- مشکلات انتقال در لیفتراک ها.

البته در نظر داشته باشید که تعمیرات لیفتراک ها در بخش های دیگر لیفتراک نیز انجام می گیرد، این بخش ها عبارت است از

- بوق ها

- دزدگیرها

- چراغ ها

- محورها

- لاستیک ها

- بدنه لیفتراک یا کالسکه آن

- اتصالات لیفتراک

- سطح مایعات.

نکته مهم

یک نکته بسیار مهم که در خصوص تعمیرات لیفتراک ها حائز اهمیت می باشد ساعت تعمیرات است. در واقع بعضی از نمایندگی های تعمیر سعی می کنند در زمان های آخر هفته و یا ساعت خاموشی دستگاه اقدام به تعمیرات آن کنند و این موضوع مطمئناً به نفع مراکز صنعتی می باشد.

گذاشتن نظر

نظرات کاربران

نظری داده نشده.
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت آلفا ماشین می باشد.
تولید محتوا تولید محتوا توسط رایا مارکتینگ
برو به بالا