021-91307074 021-95119857 0936-1352015 alfamachine.co@gmail.com info@alfamachin.com

ریچ استاکر - چگونه می توانید از روی نماد و نشانه ها، مدل لیفتراک تویوتا را تشخیص دهید؟

چگونه می توانید از روی نماد و نشانه ها، مدل لیفتراک تویوتا را تشخیص دهید؟
نویسنده: تاریخ انتشار: تعداد نظرات : 0 تعداد بازدید: 3266

چگونه می توانید از روی نماد و نشانه ها، مدل لیفتراک تویوتا را تشخیص دهید؟

چگونه می توانیم شماره های مدل "TOKOT FORKLIFT" را بخوانیم؟ این مقاله برای بررسی کدها و نمادهای روی لیفتراک تویوتا با ظرفیت بارگیری بالاتر از 17500 پوند معرفی شده است. برای گزارش کامل می توانید لینک پایان متن را بررسی کنید....

دانستن و درک اینکه بتوانید شماره مدل لیفتراک را تشخیص دهید به شما کمک می کند تا مانند نمایندگی تویوتا یا سایر فروشندگان این دستگاه، با دیگران ارتباط برقرار کنید. ایده خوبی خواهد بود اگر یک روش ساده برای درک بهتر نمادها و نشانه ها و شماره های روی لیفتراک تویوتا وجود داشته باشد تا بتوانید مدل لیفتراک را از روی آنها شناسایی کنید.

مانند اکثر محصولات، شماره مدل لیفتراک تویوتا، ترکیبی از حروف و اعداد است که هر کدام معنای خاص خود را دارند. پس از درک توالی کلی و معنی هر یک از این کاراکترها، می توانید "این لیفتراک های بزرگ نارنجی" را به طور مثال، لیفتراکی با مشخصاتی نظیر THD2200-24 با لاستیک های پنوماتیک و ظرفیت 22000 پوند در مرکز بار 24 اینچی شناسایی کنید. جالب است؟ آری!

 

بررسی مدل لیفتراک تویوتا با ظرفیت بارگیری بیش از 17500 پوند

دو نوع شماره کلی برای لیفتراک های تویوتا وجود دارد که بر اساس ظرفیت لیفتراک تقسیم می شوند. قالب اول، مدل هایی با ظرفیت پایه بیش از 17500 پوند را در بر می گیرد. دسته دوم را باید در مقالات دیگر بررسی کنیم. ابتدا به این دسته از لیفتراک تویوتا می پردازیم.

شناسایی مدل لیفتراک تویوتا

 

همانطور که در نمودار بالا مشاهده می کنید، اکثر مدل ها با تعدادی کاراکتر شروع می شوند که نشان می دهند متعلق به کدام سری از مدل های لیفتراک تویوتا است. به عنوان مثال، "8" بدان معنی است که این لیفتراک یک مدل " سری 8 " است. از آنجا که تعداد مدل ها دنباله ای هستند، عدد بالاتر به طور کلی به مدل جدیدتر، تعبیر می شود.

در ادامه این سریال یک سری حروف ارائه می شود که اولین مورد آنها "دسته خودروهای صنعتی" را مشخص می کند. "B" پس از سری مدل نشان می دهد لیفتراک تویوتا دارای پایه بازویی است، که معمولاً در اعداد مدل های دستگاه های باربری های و استاکرهای ایستاده دیده می شود.

 

کاراکتر سوم در شماره و نماد، مدل یا نوع سوخت لیفتراک تویوتا را نشان می دهد:

حرف "G" نشان می دهد که سوخت لیفتراک از نوع بنزین است.

حرف "D"، مخفف سوخت دیزل است.

حرف "B"، مخفف باتری است.

در مورد محصولات کلاس III ، حرف ""W در این موقعیت نشان می دهد که لیفتراک یک واحد نَفَررو در عقب خود دارد.

برای محصولات کلاس I ، حرف ""N تعیین می کند که لیفتراک شاسی باریک دارد؛ که معمولاً نشان می دهد که این لیفتراک تویوتا یک مدل ایستاده و متعادل است.

کاراکتر بعدی نشانگر ساختاری منحصر به فرد است و در همه مدل ها وجود ندارد. یک مدل با لاستیک های معمولی، دارای "C" در این موقعیت است و عدم وجود حرف "C" به این معنی است که لیفتراک دارای لاستیک های پنوماتیک است.

در اینجا، یکی از کاراکترهای پیچیده می تواند حرف "E" باشد که به معنی لیفتراک تویوتا در مدل لیفتراک برقی 3 چرخ یا یک موتور انتهایی می باشد. با نگاه کردن به کل مدل، تفاوت آن به راحتی قابل تشخیص است. یک لیفتراک تویوتا با نماد "8FBE15U" یک مدل لیفتراک برقی 3 چرخ است و "8HBE30" دارای یک موتور انتهایی کنترل شده است. مدل های لیفتراک برقی سه چرخ نیز لاستیک های پنوماتیک اختیاری دارند، بنابراین نمی توانید به تنهایی به شماره مدل اعتماد کنید تا نوع تایر را در این حالت تشخیص دهید.

کاراکتر بعدی به طور کلی، نماد "U" است که نشان می دهد لیفتراک در ایالات متحده ساخته شده است. اگر "U" وجود نداشته باشد به این معنی است که لیفتراک در جایی خارج از ایالات متحده ساخته شده است. مدل هایی وجود دارد که در واقع "S" در مقابل "U" ظاهر می شود که نشان می دهد لیفتراک تویوتا دارای شاسی کوتاه است.

آخرین نماد، شاخص ظرفیت پایه لیفتراک برای بارگیری است. بنابراین "25" در اینجا نشان می دهد که ظرفیت پایه 2.5 تن یا 5000 پوند است. همانطور که در بالا ذکر شد برخی استثنائات وجود دارد اما به طور کلی این تعداد، ظرفیت پایه را بر حسب تن نشان می دهد. عدد تناژ، گاهی اوقات گِرد می شود. برای اطلاعات در مورد ظرفیت مربوط به پیکربندی لیفتراک خاص، همیشه به صفحه داده لیفتراک تویوتا مراجعه کنید.

 

منبع:

https://www.toyotaforklift.com/blog/how-to-read-toyota-forklift-model-numbers

گذاشتن نظر

نظرات کاربران

نظری داده نشده.
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت آلفا ماشین می باشد.
تولید محتوا تولید محتوا توسط رایا مارکتینگ
برو به بالا