021-91307074 021-95119857 0936-1352015 alfamachine.co@gmail.com info@alfamachin.com

جک پالت - جک پالت خودکشش

جک پالت خودکشش
نویسنده: تاریخ انتشار: تعداد نظرات : 0 تعداد بازدید: 3278

 جک پالت، نوعی ماشین مخصوص جابه جایی و حمل ونقل بار است. جک پالت معمولاً با نام های پالت تراک و یا لیفتراک دستی نیز شناخته شده هستند. جک پالت ها انواع مختلفی دارند و بسته به نوع کاربردشان مورد استفاده قرار می گیرند.
  حرکت و بالابردن جک پالت خودکشش، توسط یک اهرم یا یک دسته انجام می شود. بخ بالایی این اهرم، یک دستگیره کوچک دارد که با فشرده آن، روغن هیدرولیک پمپ خارج می شود و همین عامل باعث پائین آمدن شاخک های جک پالت می گردد.
  جک پالت خودکشش، در مواقعی که استفاده از لیفتراک امکانن پذیر نباشد، استفاده می شود. در فضاهایی مانند انبارها، اماکن اداری و تجاری، بنادر و فروشگاه های بزرگ، که حجم کاری زیادی برای جابه جایی بار وجود ندارد، می توان از این نوع جک پالت ها استفاده نمود.
مهمترین بخش های تشکیل دهنده جک پالت خودکشش عبارتند از:

  • دسته جک پالت
  • محور هدایت چرخ
  • محور باربری
  • چرخ هدایت جک پالت
  • چرخ مخصوص باربری
  • اهرم مخصوص حرکت جک پالت
  • شاخک ها
  • پمپ هیدرولیکی

  پالت تراک خود کشش یا جک پالت خودکشش، در وزن های 2 و 3 تنی تولید شده و یکی از دسته ماشین های حمل بار داخل سالن محسوب می شود. این ماشین، برای جابه جایی بار در سطح صاف و بدون پستی و بلندی مورد استفاده قرار می گیرد. منبع انرژی جک پالت خودکشش، از نیروی باتری و 2 الکتروموتور پرقدرت است و توسط برق متناوب AC کار می کند. عملیات بالابری و حرکت دستگاه به وسیله باطری صنعتی تغذیه می شود. الکتروموتورهای حرکت و پمپ دستگاه از طریق بردهای الکترونیکی و دسته فرمان کاملاً ارگونومیک، هدایت و کنترل می گردد. در صورت داشتن مهارت لازم برای اپراتوری پالت تراک، سرعت عمل این ماشین انبارداری، بسیار بیشتر از لیفتراک بوده و در مکان هایی که لیفتراک معمولی به لحاظ ابعاد و اندازه، قابلیت مانور را ندارد ب راحتی حرکت می کند و از این طریق می تواند زمان جابه جایی کالا در انبار را کاهش دهد..

  جک پالت خودکشش به گونه ای طراحی شده است که کنترل دستگاه توسط اپراتور، هم به صورت پیاده و هم به صورت سوار بر روی صفحه متصل به پالت تراک، را امکان پذیر می سازد. این قابلیت موجب کاربرد زیاد این دستگاه در انبارهای مختلف با کارهای سخت و گوناگون خواهد شد.
  جک پالت خودکشش برقی، در انواع و مدل  های مختلف تولید می شوند که هر یک از آن ها قابلیت های متفاوتی دارند. این مدل دستگاه ها، می توانند بار را تا ارتفاع متوسط 5 متری بالا ببرند و طول شاخک در این ماشین ها نیز متفاوت است. چرخ های پالت تراک، از پلی یورتان ساخته شده تا در برابر ترک خوردگی مقاوم باشد و بتوان از آن در سطوح مختلف استفاده نمود.
  باتری جک پالت خودکشش از نوع باتری های سرب – اسیدی است و معمولاً از سلول های 2 ولتی تشکیل شده است. مقدار آمپر مصرفی جک پالت، از 300 الی 1000 آمپر ساعت می باشد. متوسط ولتاژ باتری در حدود 48 ولت است؛ مگر اینکه حجم کاری زیاد باشد که در آن صورت از باتری هایی با ولتاژ بالا استفاده می شود.
  برای افزایش طول عمر و دوام دستگاه جک پالت خودکشش، باید نکات مهمی را رعایت نمود. هیچگاه نباید بیشتر از ظرفیت مشخص شده برای جک پالت، بار روی آن قرار داده شود. هرگز از دستگاه برای حمل نفرات استفاده نشود. مقدار شارژ باتری و ایمنی تجهیزات جک پالت، حتماً قبل از استفاده از دستگاه، توسط اپراتور کنترل و بررسی گردد. در پایان باید گفت پالت تراک ها، گزینه بسیار مناسبی برای سیستم انبارداری در فضاهای محدود به حساب می آیند.

گذاشتن نظر

نظرات کاربران

نظری داده نشده.
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت آلفا ماشین می باشد.
تولید محتوا تولید محتوا توسط رایا مارکتینگ
برو به بالا