021-91307074 021-95119857 0936-1352015 alfamachine.co@gmail.com info@alfamachin.com

استاکر برقی - استاکر برقی

استاکر برقی
نویسنده: تاریخ انتشار: تعداد نظرات : 0 تعداد بازدید: 7867

  استاکر برقی، نوعی لیفتراک با ابعاد کوچک است که برای استفاده در فضاهای کوچک و محدود، به کار می رود.استاکر برقی، برای بلند کردن و حمل انواع بار مانند بسته ها، جعبه ها و ... در انبارها، کارخانه ها، صنایع تولیدی، انبار مربوط به خرده فروشی کالا و برخی مکان های تجاری استفاده می شود.
  ظرفیت بارگیری استاکر برقی، معمولاً در حدود 1000 تا 1500 کیلوگرم است؛ استاکرها می توانند بارها را تا ارتفاع حداکثر 5/5 متر، بلند کنند. استاکر برقی، از باتری به عنوان منبع انرژی استفاده می کند.
  استاکر برقی در دو نوع مختلف تولید می شوند؛ 1- استاکر برقی نفربر و 2- استاکر برقی معمولی. استاکر برقی نفربر، نوعی استاکر است که دارای دو شاخک در جلو، برای بالابردن بار است؛ در بخش عقبی استاکر، جایگاهی برای ایستادن اپراتور دستگاه تعبیه شده است تا اپراتور استاکر به راحتی بتواند همراه با استاکر حرکت کند. در واقع استاکر نفربر، هم بار و هم اپراتور را با هم حمل می کند. در استاکر برقی معمولی، فقط بار، توسط دستگاه جابه جا می شود و اپراتور دستگاه، مسئول کنترل استاکر، توسط دسته متحرک آن است.
  حداکثر ظرفیت حمل بار، برای هر یک از انواع استاکرها متفاوت است. میزان باری که یک استاکر برقی می تواند حمل کند، به ظرفیت باتری آن بستگی دارد.
  حداکثر بار و فاصله حداکثر فاصله ممکن است از یک به یک متفاوت باشد. استاکر برقی به وسیله سیستم پمپ هیدرولیکی کار می کند. ترمز استاکر برقی، بسیار ایمن طراحی شده است؛ دسته کنترل کننده عمودی و افقی، باعث افزایش ایمنی دستگاه می شود. همچنین استاکر برقی مجهز به سیستم قطع برق اضطراری است. یک شیر تخلیه فشار برای محافظت از استاکر برقی و افزایش ایمنی آن، برای جلوگیری از اعمال بار اضافی، روی دستگاه نصب شده است. روی دسته استاکر برقی، چند دکمه قرار دارد که اپراتور توسط این دکمه ها، حرکت شاخک استاکر را به سمت بالا و پایین کنترل می کند.
  استاکر برقی، در واقع یک بالابر کوچک است که علاوه بر بالابردن بار، می تواند اپراتور دستگاه و یا مسئول حمل بسته ها را در حالیکه روی شاخک استاکر ایستاده است، بالا ببرد. چنگال ها و شاخک های استاکر، به راحتی در زول و عرض های مختلف، قابل تنظیم است. تعمیرات و نگهداری استاکر برقی نیز با سهولت انجام می شود.
  باتری استاکر برقی، مطابق با استانداردهای بین المللی تولید شده و برای شارژ شدن به برق220 ولت نیاز دارد. نمایشگر دیجیتال شارژ باتری در قسمت جلویی قرار داده شده است که موقعیت شارژ باتری را هنگام استفاده یا شارژ باتری نشان می دهد. درب جانبی و پوشش باتری استاکر، به راحتی قابل باز شدن است. امکان تعویض باتری استاکر نیز وجود دارد؛ باتری استاکر را می توان از یک طرف برداشته و باتری نو را جایگزین آن نمود.
  زاویه فرمان استاکر برقی، 180 درجه است. دسته جلو مستقیماً به چرخ راننده متصل است و از این طریق عمل می کند؛ بنابراین برای تغییر جهت استاکر، باید فرمان را با جهت حرکت چرخ ها تنظیم کرد. برای حرکت دادن شاخک ها، دسته باید در موقعیت مرکزی قرار گیرد و سپس به سمت بالا و یا پایین، به آرامی حرکت داده شود.
  برخی از صنایعی که از استاکر های برقی به طور گسترده استفاده می کنند عبارتند از: داروسازی، مواد غذایی، برق، لوازم الکتریکی، ماشین آلات، مبلمان، فروشگاه های زنجیره ای و غیره.
  نکات مهمی نیز در نگهداری و استفاده از استاکر برقی وجود دارد که در صورت رعایت آن ها، طول عمر استاکر، افزایش می یابد و از این طریق در بسیاری از هزینه ها صرفه جویی می شود.
  قبل از استفاده از دستگاه، تمام موارد ظاهری و فنی دستگاه را به خوبی بررسی نمایید. میزان شارژ باتری استاکر برقی را کنترل کنید. همواره به میزان ظرفیت حمل بار استاکر برقی، دقت کنید. هرگز بیش از حد توان استاکر، از آن استفاده نکنید. بار اضافی و یا بار غیر معمول را توسط این دستگاه حمل ننمائید. برخی بخش های آن مانند چرخ ها همیشه روغن کاری کنید. در هنگام کار با استاکر برقی، همیشه نکات ایمنی را رعایت نمایید.

گذاشتن نظر

نظرات کاربران

نظری داده نشده.
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت آلفا ماشین می باشد.
تولید محتوا تولید محتوا توسط رایا مارکتینگ
برو به بالا