021-91307074 021-95119857 0936-1352015 alfamachine.co@gmail.com info@alfamachin.com

لیفتراک - لیفتراک قسمت دوم

لیفتراک قسمت دوم
نویسنده: تاریخ انتشار: تعداد نظرات : 0 تعداد بازدید: 3931

به تجهیزات و دستگاه هایی که به منظور حمل و نقل و جابه جایی انواع کالا در وزن های مختلف در صنایع مورد استفاده قرار می گیرند در اصطلاح، ماشین آلات انبارداری می گویند. انواع بار با وزن های 1 تا 40 تن را می توان به وسیله این دسته از ماشین ها جابه جا نمود. 
ماشین آلات انبارداری به انواع مختلفی تقسیم بندی می شوند؛ لیفتراک ها، جک پالت، استاکر، پالت تراک و بالابرها جزو تجهیزات اصلی مخصوص حمل بار هستند. در این مطلب قصد داریم به بررسی لیفتراک ها بپردازیم. با ما همراه باشید.


انواع لیفتراک؛ قابلیت ها و فواید آن ها

لیفتراک ها را جزو پرکاربردترین دستگاه های انبارداری دسته بندی می کنند. گستره کاربرد این دستگاه بسیار گسترده است؛ صنایع پتروشیمی، مواد غذایی، کشاورزی، تولید قطعات صنعتی، خودروسازی، کاغذسازی، تولید انواع مواد شیمیایی و بسیاری صنایع دیگر از انواع مدل لیفتراک در انبارهای خود استفاده می کنند.
در یک تقسیم بندی کلی، لیفتراک را می توان به سه دسته اصلی لیفتراک های برقی، دیزلی و دوگانه سوز طبقه بندی نمود. برخی از مدل های خاص لیفتراک که به برخی از برندهای تولید کننده لیفتراک تعلق دارند، از سوخت گاز به عنوان منبع انرژی استفاده می کنند و با نام لیفتراک های گازی در بازار شناخته می شوند.
لیفتراک های دیزلی به طور ویژه مورد توجه صنایع بسیار بزرگ قرار گرفته اند؛ جابه جایی بار با وزن های بسیار سنگین (چیزی در حدود 60 تن) در صنایعی مانند حمل و نقل دریایی و جاده ای به منظور جابه جایی انواع پالت، بارگیری کانتینرها در کشتی ها و بنادر و همچنین انتقال کالاها در گمرک از مهم ترین موارد استفاده از لیفتراک های دیزلی می باشد. لیفتراک های دیزلی مجهز به موتور بسیار قوی هستند که با سوخت گازوئیل کار می کنند.
دو نوع دیگر لیفتراک با نام های لیفتراک برقی و دوگانه سوز اغلب برای کارخانه های کوچک تر به کار می روند. نکته مهم در مورد تمام مدل های لیفتراک این است که شرکت هایی که در زمینه طراحی و تولید این دستگاه ها فعالیت می کنند، پیشرفته ترین فناوری ها را در اختیار دارند و لیفتراک هایی با امکانات عالی و قیمت مناسب به بازار عرضه می کنند. به عبارت دیگر، استانداردهای ساخت و تولید ماشین آلات انبارداری برای تولید انواع لیفتراک به طور کامل رعایت می شود.
توسط یک دستگاه لیفتراک، عملیات بارگیری با ایمنی و سهولت کامل قابل انجام است. اهرم های قوی، ترمزهای قدرتمند، تجهیزات کامل هشدار و کنترل برای دستگاه، از قابلیت های اصلی لیفتراک ها به شمار می روند. 

بالابرها؟ استاکرها؟ جک پالت ها یا لیفتراک ها؟ کدام یک را انتخاب کنیم؟

لیفتراک

در پاسخ به این سوال که  "از میان تنوع تجهیزات انبارداری کدام یک را برای کارخانه خود انتخاب کنیم ؟ " باید گفت، فضای کاری انبار، مقدار بار و وزن کالاهایی که قرار است توسط دستگاه ها جابه جا شوند و بودجه خرید دستگاه، مهم ترین عواملی هستند که باید در انتخاب این تجهیزات به آن توجه نمود. به طور مثال، برای موقعیت هایی که باید کالاها را تا ارتفاع 4 یا 5 متر بالا برد، استاکر یا جک پالت انتخاب خوبی نخواهد بود؛ در نقطه مقابل، برای حمل بارهایی با وزن زیر 1 تن، خرید یک لیفتراک دیزلی از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه نمی باشد. بنابراین دقت در انتخاب یک دستگاه لیفتراک برای یک صنعت بخصوص اهمیت بسیار زیادی دارد. بهترین راه برای این کار، استفاده از خدمات مشاوره خرید لیفتراک است که در نمایندگی های مجاز فروش این تجهیزات به خریداران ارائه می شوند.

لیفتراک قسمت اول

گذاشتن نظر

نظرات کاربران

نظری داده نشده.
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت آلفا ماشین می باشد.
تولید محتوا تولید محتوا توسط رایا مارکتینگ
برو به بالا