021-91307074 021-95119857 0936-1352015 alfamachine.co@gmail.com info@alfamachin.com

لیفتراک - باتری لیفتراک برقی

باتری لیفتراک برقی
نویسنده: تاریخ انتشار: تعداد نظرات : 0 تعداد بازدید: 7620

 تمام انواع لیفتراک موجود در بازار به سه مدل اصلی لیفتراک برقی، دیزلی و دوگانه سوز دسته بندی می شوند.
از میان مدل های متنوع لیفتراک، لیفتراک های برقی  به دلیل اینکه سر و صدای کمتری تولید می کنند، مورد توجه صنایع قرار گرفته اند و از آن ها بیشتر در انبارهای سر بسته استفاده می شود. این دستگاه ها وزن سبکی دارند و حمل آن ها به مکان های مختلف امکان پذیر است.

درباره باتری لیفتراک برقی

 لیفتراک های برقی از انرژی الکتریکی به عنوان منبع انرژی استفاده می کنند، بنابراین یکی از اجزای مهم تشکیل دهنده این دستگاه، باتری لیفتراک نام دارد. انواع باتری که برای لیفتراک برقی استفاده می شود در بسیاری از خصوصیات با یکدیگر مشترک هستند، اما موارد خاصی نیز وجود دارد که در انحصار یک برند خاص قرار گرفته است.
باتری های نو در لیفتراک برقی می تواند تا 5 سال به طور مداوم برای شارژ لیفتراک استفاده شود؛ البته اگر تمام نکات نگهداری از باتری ها به درستی رعایت شوند. باتری لیفتراک برقی را باید در طول هفته و پس از هر بار بارگیری با لیفتراک، شارژ نمود. رعایت نکات ایمنی و فنی در مورد باتری لیفتراک باعث افزایش طول عمر باتری خواهد شد.
باتری لیفتراک از یک سری سلول های شیمیایی 2 ولتی ساخته شده اند با ترتیب یکنواخت در کنار هم قرار گرفته اند. برای یک باتری لیفتراک ولتاژهای مختلفی تعریف می شود؛ نکته مهم در مورد باتری ها این است که ولتاژ باتری، مضربی از عدد 2 هستند؛ ولتاژ 24، 36، 40، 48، 72 و 80 ولت، ولتاژهای رایج این باتری ها هستند. مقدار آمپر مصرفی برای باتری لیفتراک، 300 تا 1000 آمپر در ساعت می باشد. 

نکات مهم در مورد نگهداری از باتری لیفتراک

اپراتور لیفتراک برقی باید از جزئیات باتری های این دستگاه به خوبی آگاهی داشته باشد. این باتری ها نیاز به شارژ شدن دارند و اگر در زمان مشخص شارژ نشوند، ممکن است آسیب های جدی به لیفتراک برقی وارد شود. بنابراین رعایت نکات زیر می تواند در افزایش طول عمر باتری  دستگاه مؤثر باشد.

  • از جریان مستقیم برق (DC)، برای شارژ باتری لیفتراک استفاده شود.
  • کابل و سیم های برق باید از نظر ایمنی، پارگی یا نقص بررسی شوند.
  • برای برخی از باتری ها باید به آن آب باتری افزود. اگر از آب برای باتری ها استفاده می کنید، حتماً آب عاری از مواد معدنی باشد؛ آبی که دارای املاح باشد موجب رسوب و ایجاد جرم، در داخل باتری می شود.
  • باتری ها باید در طول هفته، 1 بار شارژ شوند. مدت زمان شارژ کامل برای باتری، 8 ساعت است. 
  • مقدار آمپر برای باطری، بالاتر از 52 آمپر تعیین شده است. (برای جلوگیری از بروز خطرات احتمالی، تمام تجهیزات باطری ها توسط عایق پوشش داده شده اند.)
  • شارژ باتری را در مکانی انجام دهید که تهویه مناسب داشته و به دور از هرگونه شعله یا حرارت باشد. 
  • برای شارژ باتری لیفتراک، از ولتاژ و آمپر متناسب با باتری استفاده کنید.
  • قبل از هر بار استفاده از لیفتراک برقی حتماً دستگاه را بازرسی کرده و از امنیت آن اطمینان حاصل نمایید.
  • حلال های شیمیایی باتری لیفتراک برقی ماهیت اسیدی و بازی دارند، لذا هنگام شارژ باید حتماً از دستکش و لباس آستین بلند و ماسک محافظ صورت استفاده شود. 

گذاشتن نظر

نظرات کاربران

نظری داده نشده.
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت آلفا ماشین می باشد.
تولید محتوا تولید محتوا توسط رایا مارکتینگ
برو به بالا