021-91307074 021-95119857 0936-1352015 alfamachine.co@gmail.com info@alfamachin.com
لیفتراک دیزل
نویسنده: تاریخ انتشار: تعداد نظرات : 0 تعداد بازدید: 4408

  لیفتراک دیزل یکی دیگر از انواع لیفتراک ها است که در صنایع و انبارها برای جابه جا کردن بار از آن استفاده می شود. لیفتراک های دیزلی برای حمل بار تا وزن های بسیار بالا مناسب هستند و قابلیت استفاده در انواع شرایط محیطی را داشته و مقاومت بالایی دارند.
  لیفتراک دیزل، رایج ترین نوع لیفتراک است که در صنعت مورد کاربرد بیشتر افراد قرار می گیرد. لیفتراک دیزلی از گازوئیل به عنوان سوخت استفاده می کند. موتور دیزلی این لیفتراک ها نسبت به نوع لیفتراک بنزینی، قدرت بیشتری دارند؛ زیرا ساختار و نوع احتراق درون موتور در این دو نوع لیفتراک با هم متفاوت است. لیفتراک دیزلی می تواند بارهای سنگین را جابه جا کرده و آن ها را تا ارتفاع بیشتری بلند کند.
  لیفتراک های دیزلی در انواع 5/1 تا 5 تنی در بازار موجود است. مطابق با نیاز مشتری، کارخانه   تولید کننده می تواند لیفتراک دیزلی تا 7 تن را هم تولید نماید.
  اجزای تشکیل دهنده این نوع لیفتراک ها مانند بقیه لیفتراک هاست؛ با این تفاوت که طراحی دکل لیفتراک به گونه ای است که بتواند بار را تا ارتفاع بیشتری (تا حدود 6 متر) بالا ببرد.
  کاربرد معمول لیفتراک دیزل، همان جابه جایی و بارگیری کالا است. در برخی کارخانه ها، برای انتقال وسایل نقلیه نیز استفاده می شود.
  برخی از این لیفتراک ها مجهز به سیستم هشدار هستند. این سیستم موقعی که دستگاه نیاز به تعمیرات یا بازرسی خاصی داشته باشد، فعال می شود. این مزیت باعث می شود که هزینه های تعمیرات و نگهداری لیفتراک ها کاهش یابد.
  راندمان سوخت برای لیفتراک دیزلی، معمولاً 3 لیتر در ساعت است. همین امر باعث شده که هم در هزینه های جانبی صرفه جویی شود و هم بالاترین سطح بهره وری از دستگاه حاصل آید.

کاربردهای لیفتراک دیزل
لجستیک و توزیع کالا
حمل و نقل کالا در انبارهای وسیع
کاربرد در صنایع ساخت و ساز
حمل ظروف حاوی مواد شیمیایی صنعتی

مزایای لیفتراک دیزل
سهولت رانندگی و کنترل دستگاه
کاهش هزینه ها
امنیت بالا
افزایش راندمان کار
کاهش مصرف سوخت (مصرف بهینه انرژی)
سیستم پایدار حمل بار
مجهز به سیستم خنک کننده موتور (از گرم شدن بیش از حد موتورجلوگیری می کند)
نیاز به تعمیرات و نگهداری به صورت دوره ای
سیستم ترمز پیشرفته مجهز به روغن ( موجب افزایش دوام و طول عمر لاستیک ها می شود)

  در صورتی که لیفتراک دیزل نیاز به تعمیرات داشته باشد، سرویس دهی این نوع دستگاه به سهولت انجام می شود. تمام اتصالات لیفتراک دیزل ساده هستند و کار با آن ها راحت است.
  تمام سنسورها از قبل، تنظیم شده اند و دیگر نیازی به تعمیرات و بازرسی ندارند. موتور این لیفتراک ها طوری طراحی شده که علاوه بر افزایش راندمان کار، در دور موتور پایین، گشتاوری بالا دارند.
  این لیفتراک ها برای کاربردهای گسترده در شرایط آب و هوایی مختلف، گزینه بسیار مناسبی هستند. قطعات جانبی این لیفتراک ها به راحتی در بازار، در دسترس است. در پایان به برخی نکات مهم در مورد نگهداری لیفتراک های دیزلی (گازوئیلی) اشاره می کنیم.
  در فصل زمستان و هوای سرد، لیفتراک را حتماً در جا گرم نگهداشته و از آب رادیاتور مخلوط با ضد یخ استفاده نمائید. بهتر است در پایان هر روز کاری،  مخزن گازوئیل مجدداٌ از سوخت، پر شود.
  حتماً برای ریختن گازوئیل از صافی ظریف استفاده شود و گازوئیل عاری از هرگونه مواد اضافی و یا آب باشد. هر روز صبح پس از روشن کردن، لیفتراک باید به مدت 10 دقیقه در جا کار کند سپس حرکت داده شود. هر 6 ماه یکبار فیلتر روغن لیفتراک تعویض گردد. قبل از روشن کردن لیفتراک، نشانگر روغن های آن را کنترل کنید و در صورت نیاز آن را تنظیم نمایید.در صورت روشن نشدن لیفتراک از استارت زدن مجدد قبل از بررسی ایراد و رفع آن خودداری کنید.

گذاشتن نظر

نظرات کاربران

نظری داده نشده.
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت آلفا ماشین می باشد.
تولید محتوا تولید محتوا توسط رایا مارکتینگ
برو به بالا