021-91307074 021-95119857 0936-1352015 alfamachine.co@gmail.com info@alfamachin.com

لیفتراک - مهمترین راهکار برای تعمیرات و قطعات لیفتراک اشتیل

مهمترین راهکار برای تعمیرات و قطعات لیفتراک اشتیل
نویسنده: تاریخ انتشار: تعداد نظرات : 0 تعداد بازدید: 779

بازرسی دوره‎ای لیفتراک

تمهیدات ایمنی و امنیتی باید در تمامی لیفتراک‎های مورد استفاده در کارخانه‎ها اعمال شود. علاوه بر این، در صورت نیاز باید تعمیرات و قطعات لیفتراک اشتیل به درستی انجام شود تا محصول کارکرد دقیقی داشته باشد. حین استفاده از این دستگاه نیز باید قوانین و مقررات استفاده از آن را رعایت کنید:

- جک بالایی برای جلوگیری از له شدن اپراتور در زیر لیفتراک در هنگام واژگونی استفاده می‎شود. پس در صورت خرابی این جک، هرچه سریع تر نسبت به تعمیرات آن اقدام کنید.

- برای جلوگیری از سقوط اپراتور از لیفتراک در صورت واژگونی، از کمربند ایمنی استفاده کنید. لازم به ذکر است که در صورت عدم استفاده از کمربند ایمنی، حتی ممکن است تصادفات منجر به مرگ شود.

- پس از اتمام کار، ترمز دستی باید برای اطمینان از پایداری و ایمن بودن لیفتراک فعال شود. اگر در ترمز دستی اختلالاتی را مشاهده کردید، تعمیرات آن را پشت گوش نیندازید و برای بررسی دستگاه عجله کنید.

- لیفتراک ها باید مجهز به بوق باشند تا اپراتورها در حین کار به سایر کارگران توجه و هشدار دهند.

- برای اینکه اپراتور به راحتی کناره‎ها و پشت را ببیند، در مواقع لزوم لیفتراک باید دارای آینه هایی در طرفین و داخل باشد.

- در صورت شنیدن صدا از قطعات لیفتراک، حتما به دنبال مراکزی برای تعمیرات آن باشید.

- بسته به تعداد دفعات استفاده از لیفتراک، بازرسی از نظر قانونی به صورت دوره ای حداقل یک بار در سال یا بیشتر الزامی است.

مهمترین راهکار برای تعمیرات و قطعات لیفتراک اشتیل

در حین کار با لیفتراک، برای حفظ ایمنی و راندمان کار باید به نکات گفته شده توجه کرد. نباید فراموش کرد که کار ایمن از حوادث ناگوار جلوگیری می کند و در روند بهبود فعالیت های شما نیز تاثیرگذار است. در صورت نیاز، تعمیرات و قطعات لیفتراک اشتیل را با دقت بالایی انجام دهید و از رخداد هرگونه حادثه جلوگیری کنید.

چند سال یکبار دستگاه لیفتراک را تعمیر کنیم؟

نگهداری، تعمیرات و کنترل دوره ای دستگاه لیفتراک مطابق با قوانین مربوطه، باید در بازه های زمانی مشخص انجام بگیرد. فواصل بازرسی دوره‌ای و استانداردهایی که در تعمیرات مشخص شده است، تا حدود زیادی بستگی به نوع لیفتراک مورد استفاده شما دارد. در صورتی که تولیدکننده، استانداردهای تولید را به خوبی رعایت نکند، بازرسی های دوره ای از تجهیزات کار و کنترل کیفی دستگاه باید در فواصل کوتاه تری انجام بگیرد.

مکان، دفعات استفاده و مدت زمان استفاده همگی بر روی فواصل زمانی تعمیرات و قطعات لیفتراک اشتیل تاثیر دارند. هرچه شما استفاده بیش تری از محصول داشته باشید، عمر مفید آن نیز کاهش پیدا می کند و بنابراین باید در فواصل کوتاه تری آن را تعمیر کنید. به طور کلی فاصله بازرسی از لیفتراک نباید از یک سال تجاوز کند و باید حتما سالی یکبار بازبینی دستگاه را انجام دهید تا از عملکرد مطلوب آن اطمینان لازم را کسب کنید.

در صورت رعایت این موارد، دستگاه لیفتراک

مانند دیگر تجهیزات انباری تا سال های سال برای شما کاربرد خواهد داشت. دقت کنید که خدمات تعمیر حتما باید توسط مراکز تخصصی و نمایندگی های معتبر انجام بگیرد تا دستگاه عملکرد مطلوبی را از خود نشان دهد و به بهترین شکل مورد تعمیر قرار بگیرد.

گذاشتن نظر

نظرات کاربران

نظری داده نشده.
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت آلفا ماشین می باشد.
تولید محتوا تولید محتوا توسط رایا مارکتینگ
برو به بالا