021-91307074 021-95119857 0936-1352015 alfamachine.co@gmail.com info@alfamachin.com

لیفتراک - مقدمات تعمیرات و قطعات لیفتراک زوم لاین

مقدمات تعمیرات و قطعات لیفتراک زوم لاین
نویسنده: تاریخ انتشار: تعداد نظرات : 0 تعداد بازدید: 1694

اصولی برای تعمیرات و نگهداری از لیفتراک

اصولا اهداف خاصی از تعمیرات و قطعات لیفتراک زوم لاین دنبال می شود. برای مثال، بسیاری از کارفرمایان ترجیح می دهند تا پیش از اینکه دستگاه به طور کامل خراب شود، آن را به صورت همه جانبه بررسی و عیب یابی کنند. برعکس کارفرمایانی نیز وجود دارند که تاکید آن ها بر حداکثر فعالیت و حداقل تعمیر دستگاه است.

البته باید این نکته را خاطر نشان کرد که پس از استفاده از لیفتراک برای مدتی، به علت اصطکاک دستگاه فرسوده می شود، روغن روان کننده (گریس) و سایر ابزارها خراب می شوند، از کار می افتند یا نشت می کنند. این اتفاقات وضعیت فنی لیفتراک را بدتر می کند و عملکرد کار را کاهش می دهد. به همین دلیل، تعمیر و نگهداری لیفتراک باید به موقع انجام شود.

عملیات تعمیر و نگهداری معمولاً قبل از خراب شدن عملکرد مجموعه و قطعات لیفتراک انجام می شود.بنابراین هدف از تعمیر و نگهداری لیفتراک حذف آن از خطرات احتمالی و جلوگیری از بدتر شدن وضعیت فنی لوازم جانبی است. توصیه می کنیم که به این منظور، از تکنسین های حرفه ای کمک بگیرید. البته در صورتی که وضعیت کلی لیفتراک به صورت دوره ای بررسی شود و عیب یابی های جزئی صورت بگیرد، دیگر نیازی به تعمیرات عمیق و دشوار نخواهید داشت.

انواع شیوه های تعمیر و نگهداری لیفتراک

با توجه به عوامل گوناگون، تعمیر و نگهداری لیفتراک به دو دسته تعمیر و نگهداری منظم و غیر منظم تقسیم می شود.

مقدمات تعمیرات و قطعات لیفتراک زوم لاین

ما در ادامه این دو روش را به طور کامل بررسی کرده ایم:

1. هدف از نگهداری منظم:

لیفتراک ها مانند هر دستگاه دیگری از سیستم های مختلف تشکیل شده اند و به نوعی می توان گفت متشکل از ده ها هزار قطعه هستند که با استفاده و کار مداوم اجزای عملکردی آن به تدریج عمر خود را از دست می دهند. در استفاده عادی از لیفتراک، این تغییر به تدریج در بسیاری از قسمت ها رخ می دهد. از آنجایی که هیچ خودرویی دقیقاً به یک شکل استفاده نمی شود، انتظار نمی رود که هر قطعه به یک شکل فرسوده و قدیمی شود.

بنابراین، کارخانه یک چرخه بازرسی مشخص را برای تنظیم و جایگزینی اجزایی که می توان انتظار داشت با گذشت زمان یا استفاده تغییر کند، تعیین می کند که همان «تعمیرات دوره ای» است. هدف از این کار بازگرداندن عملکرد خودرو به بهترین شرایط، جلوگیری از تبدیل شدن مشکلات کوچک به مشکلات بزرگ و اطمینان از ایمنی خودرو است.

2. تعمیر و نگهداری غیر منظم شامل:

تعمیرات و قطعات لیفتراک زوم لاین به صورت غیر منظم، شامل بررسی های فصلی می گردد. در واقع در این شیوه تعمیرات بازه زمانی خاصی مد نظر نیست و هر زمان که بخواهید می توانید دستگاه را مورد بررسی قرار دهید.

امروزه هر شرکتی می داند که نگهداری از لوازم و دستگاه های اصلی، محور مدیریت شرکت و تضمین اساسی توسعه آن است. رانندگی و کارکرد ایمن لیفتراک ها همیشه از مسائل اولیه ای است که باید مورد توجه تمامی شرکت هایی است که از لیفتراک استفاده می کنند.

گذاشتن نظر

نظرات کاربران

نظری داده نشده.
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت آلفا ماشین می باشد.
تولید محتوا تولید محتوا توسط رایا مارکتینگ
برو به بالا