021-91307074 021-95119857 0936-1352015 alfamachine.co@gmail.com info@alfamachin.com

لیفتراک - لیفتراک کارکرده

لیفتراک کارکرده
نویسنده: تاریخ انتشار: تعداد نظرات : 0 تعداد بازدید: 5767

 لیفتراک ها ماشین های صنعتی هستند که می توانند بارهای سنگین را بدون خطر واژگونی، حمل کنند. لیفتراک ها انواع مختلفی دارند و هر کارخانه مطابق با طراحی مهندسان خود و استانداردهای جهانی، این لیفتراک ها را تولید و روانه بازار می کنند.
  در این مقاله سعی داریم به تفاوت های بین لیفتراک های نو و دست اول، با لیفتراک های دست دوم کارکرده بپردازیم.
  منظور از لیفتراک نو، لیفتراکی است که پس از تولید، در انبار کارخانه نگهداری می شود. سپس طبق سفارش مشتری و یا خرده فروشان، برای ارسال به محل آماده می شود. قیمت این دستگاه ها بسته به نوع کاربری آنها، متفاوت است و در محاسبه قیمت اولیه تولید، عوامل مختلفی در نظر گرفته شده است.
  تمام تجهیزات یک لیفتراک نو، توسط کارشناسان کارخانه، چک می شود. ضمانت نامه به همراه خدمات پس از فروش، به علاوه خود لیفتراک، برای خریدار ارسال می شود. اما در مورد انواع لیفتراک های کارکرده (دست دوم) قضیه کمی متفاوت است.
  لیفتراک های کارکرده، لیفتراک هایی هستند که قبلاً توسط فرد یا افراد دیگری، در جایی دیگر و برای انجام کاری متفاوت، استفاده می شده است. پس از مدتی، مدیر یک کارخانه به دلایل گوناگون از جمله، تعویض دستگاه های شرکت، تغییر در تکنولوژی، افزایش بهره وری شرکت، صرفه جویی در هزینه ها، خرابی دستگاه، نبود نیروی ماهر برای تعمیرات و نگهداری لیفتراک، تغییر شغل و صدها علت دیگر، تصمیم به فروش لیفتراک قبلی خود و یا خرید یک لیفتراک کارکرده می گیرد.
  فرقی ندارد که فردی بخواهد یک لیفتراک کارکرده را بخرد و یا بفروشد؛ به طور کلی باید گفت هم در خرید و هم در فروش، نکات مهمی وجود دارد که حتماً باید به آن ها دقت کرد.
  لیفتراک نو و سالم، برگه ضمانت نامه دارد و همین موجب اطمینان خریدار می گردد. اما در مورد خرید لیفتراک کارکرده، برگه ضمانت نامه ای در کار نیست و طبیعتاً خدمات پس از فروش رایگان هم معنایی نخواهد داشت.
  با توجه به این مسائل، هنگام خرید و فروش لیفتراک های کار کرده باید حتماً از یک متخصص لیفتراک و یک تعمیرکار ماهر ماشین های صنعتی کمک گرفت.
  وقتی یک لیفتراک مدتی مورد استفاده قرار می گیرد، قطعات دستگاه تهلیل می رود. این همان گزینه ایست که با نام "استهلاک دستگاه" در صنعت به کار می رود.
  به مرور زمان، سیستم های ترمز، لاستیک ها، چنگک ها، سیستم بالابری لیفتراک، فرمان هیدرولیک، کارآیی موتور، باتری لیفتراک، اجزای داخلی و ... دچار تغییرات و رکود می شوند.
  لیفتراک های کارکرده معمولاً با قیمتی بسیار پایین تر از قیمت اولیه، خرید و فروش می شوند. افرادی که هزینه اولیه دستگاه برای آنها بسیار مهم باشد، برای صرفه جویی در هزینه شرکت، اقدام به خرید یک لیفتراک کارکرده می کنند.

  در هنگام خرید لیفتراک دست دوم بهتر است موارد زیر را به دقت بررسی کنید:

  • قبل از هرچیز، نوع کاربری که از دستگاه انتظار دارید برای خود مشخص کنید.
  • اجزای ظاهری دستگاه را به خوبی چک کنید.
  • تجهیزات ایمنی دستگاه را بررسی کنید. استانداردها، کمربندهای ایمنی راننده و محل بار، زاویه شاخک و کف، توازن خود لیفتراک، ترمز دستی، چراغ ها، سیستم هشدار دهنده، آینه ها و موتور را با دقت نگاه کرده و از سالم بودن آن ها مطمئن شوید.
  • حتماً موتور، مخزن ها و لوله های هیدرولیک را از نظر نشتی روغن بررسی کنید.
  • سیم های تقویت کننده را از لحاظ سالم بودن سطح و عدم شکستگی کنترل نمایید.
  • اگر لیفتراک، زنجیرهای بالابری دارد، حتماً زنجیر ها و غلتک های آن را مورد بررسی قرار دهید.
  • ترمزها و لاستیک ها را کنترل کنید. اگر ساییدگی لاستیک ها بیش از 40 درصد است، حتماً لاستیک های نو، جایگزین آن نمایید.

گذاشتن نظر

نظرات کاربران

نظری داده نشده.
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت آلفا ماشین می باشد.
تولید محتوا تولید محتوا توسط رایا مارکتینگ
برو به بالا