021-91307074 021-95119857 0936-1352015 alfamachine.co@gmail.com info@alfamachin.com

لیفتراک - راهنمای کامل خرید لیفتراک ها

راهنمای کامل خرید لیفتراک ها
نویسنده: تاریخ انتشار: تعداد نظرات : 0 تعداد بازدید: 6149

هنگام خرید لیفتراک بهتر است موارد زیر را در نظر بگیرید ؟

بیشترین خرید لیفتراک ها مربوط به صنایع باربری و حمل و نقل است، زیرا این صنایع در طول روز ممکن است در یک محل هزاران تن بار را جابجا کنند. اما قبل از پرداختن به راهنمای خرید این ابزار پر استفاده بهتر است شناختی کلی از این ابزار داشته باشیم.

 لیفتراک ها از ابزارهای صنعتی کوچک اما پرکاربرد به شمار می روند، به همین دلیل خرید لیفتراک ها نسبتا بیشتر از سایر وسایل نقلیه می باشد. چنین ابزار هایی مجهز به یک سکوی چنگال مانند هستند که به راننده اجازه می دهند تا هر نوع اشیایی را از روی زمین بلند کرده و یا جابجایی کنند. لیفتراک بهترین وسیله برای حمل اشیا و وسایل کوچک در انبارها و سایر مکان ها هستند، میزان سرعت حمل و جابجایی آنها به طور باورنکردنی بالا بوده و قادر هستند در طول روز میزان کار چند صد نفر را با ایمنی بسیار بالا انجام دهد.

منبع تغذیه لیفتراک ها معمولا باتری های برقی یا موتورهای احتراق می باشند. آنها در مدل های مختلفی طراحی و ساخته می شوند، به عنوان مثال برای هدایت برخی از آنها می بایست راننده در کابین مشخص شده به صورت ایستاده آن را هدایت کند، در صورتی که برخی دیگر از لیفتراک ها از یک صندلی مخصوص بهره می برند و راننده به صورت نشسته می تواند آن را هدایت کند. در دو حالت راننده می تواند با تسلط کامل کار حمل و نقل و جابجایی کالا را انجام دهد، اما بهتر است هنگام خرید لیفتراک به این موضوع توجه کنید.

انواع لیفتراک

اجزای اصلی در لیفتراک؟

برای حمل و نقل و جابجایی کالا ها نیاز است تا لیفتراک ها مجهز به ابزارهای خاصی باشند تا بتوانند به طور دقیق و با سرعت بالا کار جابجایی را انجام دهند. اجزا یا ابزارهایی که بتوانند به صورت هماهنگ و در یک مجموعه منظم با یکدیگر یک کار واحدی را انجام دهند. این ابزارها در لیفتراک عبارت هستند از، منبع نیرو یا همان موتور، بدنه و سایر ابزارها.

اصلی ترین مولفه در لیفتراک ها، منبع نیرو یا تغذیه است که می توان از آن به عنوان قلب تپنده لیفتراک نام برد. این قسمت از لیفتراک از یک یک موتور احتراق داخلی در ابعاد و اندازه مشخص شکل گرفته است، و می توان به صورت دیزل و گاز طبیعی، CNG یا LPG  باشد که تفاوت هایی زیادی بین آنها وجود دارد. اما متداول ترین آنها در حال حاضر نوع برقی است که از باتری های اسید سرب و یا سلول های سوختی تغذیه می کند. توجه کنید که قیمت هر کدام از این نوع لیفتراک ها بستگی به میزان تولید انرژی و نیز میزان مصرف سوخت آن دارد، پس هنگام خرید لیفتراک به این موضوع توجه کنید.

دومین مولفه در لیفتراک ها، باتری و وزنه های تعادل هستند که معمولا در قسمت انتهایی لیفتراک ها نصب می شوند. باتری که همانطور که از اسمش مشخص است، نیروی لازم برای به کار افتادن موتور را فراهم می کند و قسمت وزنه های تعادل کمک می کند تا موقع جابجایی لیفتراک بتواند تعادل خود را حفظ کرده و پایدار بماند.

و سومسن مؤلفه در لیفتراک ها، بدنه است. این بخش از لیفتراک باید بتواند تمامی قسمت های را درون خود جای دهد و مولفه را به شکل یک واحد کل سرپا نگه دارد.

مدل های مختلف لیفتراک

 

https://adespresso.com

 

گذاشتن نظر

نظرات کاربران

نظری داده نشده.
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت آلفا ماشین می باشد.
تولید محتوا تولید محتوا توسط رایا مارکتینگ
برو به بالا