021-91307074 021-95119857 0936-1352015 alfamachine.co@gmail.com info@alfamachin.com

لیفتراک - آشنایی با تعمیرات و قطعات لیفتراک تویوتا

آشنایی با تعمیرات و قطعات لیفتراک تویوتا
نویسنده: تاریخ انتشار: تعداد نظرات : 0 تعداد بازدید: 1964


بررسی تعمیرات و قطعات لیفتراک تویوتا

برای آشنایی بهتر با تعمیرات مربوط به لیفتراک تویوتا در ابتدا باید به بررسی قطعات آن پرداخت، لیفتراک ها معمولا از قطعات مختلفی تشکیل شده است که هر کدام کارایی مربوط به خود را دارند که در ادامه به بررسی تعمیرات و قطعات لیفتراک تویوتا خواهیم پرداخت. معمولا هر چه این قطعات باکیفیت تر و مطابق با ایمنی ساخته شده باشند خود لیفتراک نیز از کیفیت و عملکرد بهتری برخوردار خواهد بود.

لیفتراک ها از قطعات و اجزا مختلفی تشکیل شده اند که یکی از مهم ترین این اجزا و قطعات دکل لیفتراک است که وظیفه و کارایی آن بالا بردن و حمل بار است که خود به سه دسته تقسیم بندی می شوند. دسته اول آن دکل دو مرحله ای است که شامل دو قسمت خارجی و داخلی می باشد. بخش خارجی آن ثابت می باشد ولی قسمت داخلی متحرک است که در هنگام بالا بردن بار و یا حرکت دادن شاخه ها به حرکت در می آید. دکل سه مرحله ای از دیگر مدل این دکل ها است که از یک بخش خارجی و دو بخش درونی تشکیل شده است. نوع دیگر دکل چهار مرحله ای است و از یک بخش خارجی و سه بخش داخلی تشکیل شده است.

قطعه مهم بعدی در لیفتراک های تویوتا تایر های آن می باشد که باعث راحتی حرکت آن و بالا رفتن در محیط ها و موقعیت های مختلف می گردد. این قطعه مهم نیز خود دارای انواع مختلفی است که به چهار دسته تقسیم می شود.

یکی از مدل های آن تایر های پنوماتیک است که بیشتر برای حرکت بر روی سطوح و مکان های ناهموار می باشد. دسته بعدی تایر های پنوماتیکی می باشد که در برابر عوامل سخت و خشن مقاوم است و دچار پنچری نمی گردد. تایر های معمولی نوع دیگر آن می باشد و برای سطوح معمولی مناسب است و جز یکی از پرکاربردترین تایر ها می باشد. دسته چهارم نیز تایر های بی اثر می باشد که در زمان حرکت هیچ گونه اثر و سیاهی بر روی سطح آن باقی نمی ماند.

تعمیرات و قطعات لیفتراک تویوتا

نکات مهم در تعمیرات لیفتراک

تعمیرات و قطعات لیفتراک تویوتا و نگهداری درست این قطعات از اهمیت ویژه و بالایی برخوردار است که برای نگهداری بهتر و اصولی این قطعات باید به نکاتی توجه گردد تا از به وجود آمدن هرگونه مشکل و یا خرابی جلوگیری شود و در صورت به وجود آمدن خرابی در کوتاه ترین زمان به تعمیر و در صورت نیاز به تعویض آن قطعه پرداخت تا از به وجود آمدن مشکلات جدی تر برای قطعات دیگر و یا خود دستگاه خودداری شود.

یکی از این نکات مهم که در هنگام تعمیر باید به آن دقت شود کنترل و بازرسی دقیق قطعات لیفتراک است که باید قبل از هرگونه بارگیری انجام شود. از دیگر نکات مهم بازرسی لاستیک قبل از انجام کار و یا حمل و نقل بار می باشد همچنین بهتر است چند ماه یک بار موتور و قطعات مختلف مربوط به لیفتراک بررسی شود.

ترمز ها و دکل ها هر چند وقت یک بار بررسی گردد و  علاوه بر این در هر دوره مشخصی مواردی مانند روغن ترمز و سطح آب رادیاتور چک شود. با رعایت صحیح و به موقع این نکات می توان از خرابی بسیاری از اجزا خودداری کرد و در صورت تعمیرات و قطعات لیفتراک تویوتا بهتر است به مراکز و تعمیرگاه هایی که از اعتبار کافی برخوردار هستند مراجعه نمود.

گذاشتن نظر

نظرات کاربران

نظری داده نشده.
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت آلفا ماشین می باشد.
تولید محتوا تولید محتوا توسط رایا مارکتینگ
برو به بالا