021-91307074 021-95119857 0936-1352015 alfamachine.co@gmail.com info@alfamachin.com

لیفتراک - راهنمای خرید لیفتراک و معرفی انواع آن

راهنمای خرید لیفتراک و معرفی انواع آن
نویسنده: تاریخ انتشار: تعداد نظرات : 0 تعداد بازدید: 1092

نکات مهم در زمان خرید لیفتراک

هنگام خرید لیفتراک به چه نکاتی باید توجه کرد؟ لیفتراک ماشینی است که برای جا به جایی و انبار کردن بارها در شرکت ها و کارخانه ها از آن استفاده می شود‌. برای خرید لیفتراک لازم است ابتدا انواع آن را بشناسیم و سپس نکات لازم در هنگام خرید آن را در نظر بگیریم. در این مقاله می خواهیم نکاتی که هنگام خرید لیفتراک باید به آن ها توجه شود را شرح دهیم.

معرفی انواع لیفتراک

برای خرید لیفتراک لازم است انواع آن را بشناسیم. لیفتراک ها را بر اساس نوع موتور دسته بندی کرده اند که انواع آن ها عبارتند از:

1- لیفتراک برقی که به وسیله شارژ باتری کار می کند.

2- لیفتراک گاز CNG و بنزین که به لیفتراک دوگانه سوز معروف است. این نوع لیفتراک ها نسبت به لیفتراک دیزلی آلاینده کمتری دارند.

3- لیفتراک دیزلی که برای کار در محیط باز مناسب هستند.

مزایا و معایب خرید لیفتراک

انواع لیفتراک ها دارای مزایا و معایبی هستند که هنگام خرید لیفتراک باید به آن ها توجه کرد. اکنون به مزایا و معایب انواع لیفتراک ها می پردازیم.

• لیفتراک دیزل

معایب: لیفتراک دیزل به دلیل اندازه بزرگی که دارد برای عملکرد بهتر به فضای بزرگتری نیاز دارد. این نوع لیفتراک ها دارای سر و صدای بالایی هستند که برای کارکنان عذاب آور است.

مزایا: لیفتراک دیزل دارای گشتاور بالایی است همین امر باعث قدرت بالای این لیفتراک شده است.

• لیفتراک برقی

معایب: لیفتراک های برقی نیاز به شارژ شدن دارند از معایب قابل توجه که باید هنگام خرید لیفتراک به آن توجه کرد می توان به خالی کردن سریع شارژ در سطوح شیب دار اشاره کرد. همچنین زمانی که لیفتراک شارژ می شود نمی توان از آن استفاده کرد. به دلیل ایجاد مشکلات در سیم های این نوع لیفتراک استفاده از آن ها در مناطق شرجی توصیه نمی شود.

مزایا: مهم ترین مزیت خرید لیفتراک برقی، بی صدا بودن آن ها است. اندازه لیفتراک برقی کوچک است و به دلیل استفاده نکردن از سوخت هیچ گونه آلاینده ایی ندارد.

• لیفتراک دوگانه سوز

معایب: هزینه سوخت و نگهداری این نوع لیفتراک بسیار بالاتر مدل های دیگر است. همچنین برای کارکردن در فصول سرد باید از ضد یخ استفاده شود‌.

مزایا: با خرید لیفتراک دوگانه سوز می توان از آن هم در محیط های باز و هم در محیط بسته استفاده کرد.

قیمت خرید لیفتراک چقدر است؟

هنگام خرید لیفتراک به قیمت آن باید توجه کرد. مهم ترین عاملی که روی قیمت لیفتراک تاثیر گذار است میزان قدرت آن است. دلیل متفاوت بودن قدرت لیفتراک نوع احتراق آن ها است. اگر لیفتراکی که می خواهید خریداری کنید تولید داخلی نباشد هزینه واردات آن نیز بر قیمت خود لیفتراک افزوده می شود.

راهنمای خرید لیفتراک

طول عمر لیفتراک چقدر است؟

برای خرید لیفتراک به میزان طول عمر آن دقت کنید. طول عمر لیفتراک به شرکت سازنده و میزان کاری که انجام می دهد بستگی دارد.

عوامل تاثیر گذار روی میزان عمر لیفتراک عبارتند از:

1- تعداد ساعاتی که لیفتراک کار می کند. مثلا اگر در شبانه روز دو شیفت لیفتراک کار کند مطمئنا طول عمر آن کاهش پیدا می کند.

2- اگر مسئول لیفتراک هر روز قبل از کار میزان روغن و ... آن را چک کند طول عمر لیفتراک افزایش می یابد.

3- نوع لیفتراک برقی یا دارای احتراق داخلی روی طول عمر لیفتراک تاثیر گذار است. لیفتراک های برقی به دلیل دارا بودن قطعات کمتر طول عمر بالاتری دارند.

4- و.. .

سخن آخر

هنگام خرید لیفتراک دقت کنید که متناسب با کاری که می خواهید انجام دهید نوع لیفتراک را انتخاب کنید.

گذاشتن نظر

نظرات کاربران

نظری داده نشده.
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت آلفا ماشین می باشد.
تولید محتوا تولید محتوا توسط رایا مارکتینگ
برو به بالا