021-91307074 021-95119857 0936-1352015 alfamachine.co@gmail.com info@alfamachin.com

استاکر برقی - استاکر برقی

استاکر برقی
نویسنده: تاریخ انتشار: تعداد نظرات : 0 تعداد بازدید: 5188

استاکر برقی ، نوعی تجهیزات انبارداری ساده و پرکاربرد برای حمل و نقل کالای های مختلف با وزن مشخص در کارخانه ها، انبار فروشگاه ها و ... می باشد.

در دنیای کسب و کارهای انبارداری، بخصوص مکان هایی که وسعت محدودتری دارند، وجود دستگاه های استاکر بسیار مفید و مناسب است.

اپراتور استاکرها معمولاً به دو صورت می توانند از این دستگاه استفاده کنند؛ در حالت اول، اپراتور در پشت استاکر قرار می گیرد و آن را به وسیله اهرم های کنترل، هدایت می کند ( استاکر برقی بدون سکو )؛ در حالت دیگر، اپراتور استاکر بر روی جایگاه مخصوص اپراتور می ایستد و دستگاه را کنترل می کند ( استاکر برقی سکودار ).

اجزای تشکیل دهنده استاکر برقی

تمام قطعات استاکر برقی از مواد مرغوب ساخته می شوند؛ در واقع اهداف تمام برندهای سازنده انواع استاکر، تولید محصولات با کیفیت می باشد.

یک دستگاه استاکر برقی از نظر عملکردی و اجزای تشکیل دهنده بسیار به انواع لیفتراک ها شباهت دارد؛ اجزای اصلی این دستگاه عبارتند از: بدنه اصلی، باتری استاکر ، دکل، شاخک ها یا چنگال دستگاه، اهرم های کنترل، چرخ ها، سکوی اپراتور و جک هیدرولیک.

مهم ترین قسمت های استاکر برقی، باتری و چنگال ها هستند؛ باتری استاکر در حقیقت منبع انرژی حرکتی دستگاه را تأمین می کند؛ چنگال های استاکر نیز وظفه بلند کردن و حمل نمودن بار را بر عهده دارند.

با توجه به نقش آن ها در بارگیری، سالم بودن این دو قسمت، تضمین کننده امنیت کالاها و نحوه کار کردن استاکر می باشد.

استاکر برقی

بایدها و نبایدهای ضروری در استاکر برقی

استاکرهای برقی بدون توجه به شرکت سازنده آن ها، اهمیت زیادی در کسب و کارهای مختلف دارند. خرید، فروش یا کار کردن با این تجهیزات همانند اصول اپراتوری لیفتراک ها، قوانین معینی دارد.

متخصصانی که در این حوزه فعالیت دارند، یک سری بایدها و نبایدهایی را برای این دستگاه تعریف نمودند که عمده ترین قسمت های آن شامل رعایت دستورالعمل های کارخانه و بررسی مشخصات فنی می شود. برای آشنا شدن با این ملزومات تا پایان این مطلب به ما همراه باشید.

استاکر برقی معمولاً در دو مدل استاکر DC و AC تولید می شوند. یکی از بایدها و ضروریات کار با این دستگاه ها، توجه دقیق به ظرفیت بارگیری آن ها است.

اغلب استاکرها می توانند تا حداکثر 2 تن بار را حمل کنند؛ حمل بیش از این مقدار باعث آسیب زدن به دستگاه می شود.

عدم حمل افراد با استاکر برقی، یکی از نبایدهای آن است. این دستگاه فقط برای حمل بار طراحی شده است؛ افراد حتی در حالت شوخی و تفریح هم نباید بر استاکر سوار شوند!!

انتخاب استاکر مناسب با وزن و ارتفاع بالابری متناسب با نوع کاربری، یکی از مهم ترین مواردی است که باید در خرید به آن دقت نمود. حتی اگر قصد خرید استاکر برقی دست دوم را دارید، باید تمام این موارد را رعایت نمایید.

مزایای استاکر برقی

استفاده از استاکر برقی نسب به سایر انواع استاکر (استاکر دستی و نیمه برقی) مزیت های بیشتری دارد. استاکر جایگزین بسیار مناسبی برای لیفتراک ها در مکان های کم وسعت هستند.

استاکرها قدرت تحرک بالاتری دارند و برای کار کردن نیازی به سیم کشی کابل برق ندارند. تعمیرات و نگهداری و بازرسی استاکرهای برقی به مراتب ساده تر و راحت تر از سایر تجهیزات انبارداری است و خرید آن ها از نظر اقتصادی مقرون به صرفه تر خواهد بود.

 

گذاشتن نظر

نظرات کاربران

نظری داده نشده.
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت آلفا ماشین می باشد.
تولید محتوا تولید محتوا توسط رایا مارکتینگ
برو به بالا