021-91307074 021-95119857 0936-1352015 alfamachine.co@gmail.com info@alfamachin.com

جک پالت - جک پالت برقی و دستی

جک پالت برقی و دستی
نویسنده: تاریخ انتشار: تعداد نظرات : 0 تعداد بازدید: 6372

جک پالت، نوعی دستگاه مخصوص حمل بار است که در انبارها، فروشگاه های بزرگ، سوله های صنعتی کوچک، کارخانه های تولیدی و بسیاری موارد دیگر برای جابه جا کردن پالت ها و بسته های نسبتاً بزرگ به کار می رود. جک پالت ها به دو نوع اصلی جک پالت دستی و برقی تقسیم بندی می شوند.
 اساس کار جک پالت بر مبنای پمپ هیدرولیکی است. این دستگاه از یک پمپ هیدرولیکی برای بالا و پایین بردن بار استفاده می کند؛ این سیستم را به راحتی می توان توسط اهرم جک پالت کنترل کرد.

انواع جک پالت

جک پالت ها از دو شاخک اصلی که به بدنه دستگاه متصل شده اند و یک اهرم بزرگ تشکیل شده اند. این دستگاه ها به انواع مختلفی دسته بندی می شوند. در ادامه این بخش در مورد انواع جک پالت به اختصار توضیحاتی را بیان می کنیم.

جک پالت دستی:

نوع ساده ای از جک پالت ها، جک پالت دستی نام دارد. این مدل از دستگاه ها، حرکت بار به سمت بالا یا پایین توسط نیروی دست اپراتور جک پالت انجام می گیرد. حداکثر باری که  جک پالت دستی می تواند حمل کند، 5 تن است. به واسطه عملکرد دقیق پمپ های هیدرولیکی این نوع جک پالت ها، حمل و نقل بار و کنترل آن به سادگی امکان پذیر خواهد بود. شاخک های این نوع جک پالت، بسیار قوی طراحی شده اند.

جک پالت برقی:

مجهزترین نوع جک پالت، جک پالت برقی است. این دستگاه دارای دو موتور قدرتمند الکتریکی می باشد که به وسیله باتری کار می کند. حرکت شاخک ها به سمت بالا یا پایین توسط نیروی موتور جک پالت انجام می گیرد. حداکثر ظرفیت بارگیری جک پالت برقی، 5/2 تن است.

جک پالت بالابر (قیچی – آسانسوری):

این مدل از جک پالت دارای دو اهرم به شکل قیچی در زیر دستگاه است که به وسیله پمپ هیدرولیکی باز می شود و بار را به سمت بالا یا پایین حرکت می دهد. این نوع جک پالت می تواند بار را تا ارتفاع بالاتری حمل کند. حداکثر طرفیت بارگیری این جک پالت، 5/1 تن است.

جک پالت ترازودار:

جک پالت ترازودار نوع دیگری از جک پالت است که می توان به وسیله آن تا  3 تن بار را جابه جا نمود. این نوع جک پالت، شاخک های بلندی دارد (طول شاخک ها: 2 متر) که موجب امنیت بالا در حمل پالت ها می شود. این مدل از جک پالت قابلیت حرکت و چرخش کامل در فضاهای کوچک و باریک را دارد. یک ترازو جهت توزین بار، بر روی این جک پالت نصب شده است.

نکات مهم در مورد خرید جک پالت برقی و دستی

اگر قصد خرید یک دستگاه جک پالت برقی یا دستی دارید باید این نکته را خاطر نشان کنیم که مانند خرید سایر دستگاه های صنعتی نظیر لیفتراک ها، برای خرید جک پالت نیز باید چند نکته را مورد توجه قرار دهید.
مهم ترین عامل در خرید یک جک پالت، تعیین نوع محیطی است که قرار است از این دستگاه در آن محل استفاده کنید. جک پالت ها انواع مختلفی دارند، بنابراین شما باید بدانید کدام نوع جک پالت برای عملیات بارگیری مناسب تر است.
نکته مهم بعدی، میزان باری است که قصد دارید توسط جک پالت برقی و دستی حمل کنید. هرگز نباید بیشتر از حداکثر ظرفیت جک پالت با آن بار جابه جا کنید. بنابراین باید وزن بار و دستگاه با هم هماهنگ باشند.
قیمت جک پالت برقی و دستی نیز بهه وسیله همین عوامل مشخص می شوند. هر چه امکانات جک پالت بیشتر باشد، قیمت آن نیز بالاتر می باشد. برای خرید جک پالت برقی و دستی می توانید به نمایندگی های مجاز فروش این تجهیزات مراجعه کنید.

گذاشتن نظر

نظرات کاربران

نظری داده نشده.
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت آلفا ماشین می باشد.
تولید محتوا تولید محتوا توسط رایا مارکتینگ
برو به بالا